Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Först en nap...sen en lap

Av Margus - 20 december 2012 22:50

I vår trådlösa eufori slarvades med ersättningen till den som fixa't, och det man inte har i huv'et får man ha i bena'. Rättades i dag. Galenskapen firar triumfer... Då euforin ännu består beställdes på stående fot även en lap! Men först en nap... 

Husbonden väckte med lunchen klar. Lyxigt. Hamstrandet och bunkrandet har tagit på krafterna. Väl pigg igen fixades presentationsbilden i bloggen - för andra gången i år. Ändringen jag gjorde i mars blev inte bra. Tvangs då att förse bilden med ytterligare en ram för att inte Bloggplatsens förkärlek för uppfläskade bilder skulle göra den för stor. Retat mig sen dess. Ruvat på lösning i ett halvår. Nu kom jag på't. Man behöver inte använda Bloggplatsens färdiga mall för presentation - man gör sin egen! Färdigt.

Har också kompletterat min videokanal på You Tube med flera favoritklipp på belgiska kallblodshästar. Inte mina egna filmer alltså. Maffiga pållar! Kan ses av alla som tittar in på Margus Film och där väljer "Utvalda spellistor" i högerspalten. Ojojoj, så fort kvällen gick... natti, natti.



 
 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

21 december 2012 00:18

Nu har jag läst i kapp och stannat extra länge bland fåglarna - tyckte mig riktigt höra kvittrandet.
Såg också kaninen i trappen. :)
Känt med bilister som hamnat i hönsbajs och börjat längta efter knäck - fast inte samtidigt.
Men det där med nya tekniska prylar - glädjen över såna är inte min grej! Inte egentligen. Där gillar jag det gamla och invanda... Trots det måste jag nog skaffa mig en ny dator snart - min gamla börjar kännas lite svajig.
Måste bara kolla om all kringutrustning fungerar med ett nytt operativsystem. Det är PRECIS sånt som jag inte gillar!
Men jag gratulerar förstås dig till att ha fått ordning på allt!

http://beritelisabet.blogspot.se

Margus

21 december 2012 21:35

Tekniken går sådär, se svar på tidigare kommentar. Gammalt och invant är också min grej. Avskyr nymodigheter, får spatt i kvadrat. Beställde ju ny laptop, men med Win 7. Annars har nästan alla nya Win 8 nu, som förstås är HELT ANNORLUNDA. Sades det oss. Varför måste allt ändras hela tiden...???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards