Fågelperspektiv

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Margus - 24 augusti 2012 22:18

Sinnet rann till en kväll. En stor dos av den lilla energireserven lades på en insändare till lokaltidningen angående flyttplanerna för min mag-tarmklinik. Kände att jag måste ge ett patientperspektiv på planerna. Potentaterna på Kärnsjukhuset i Skövde tänker stjäla hela verksamheten för ’min’ klinik i Lidköping. Alla i vår del av regionen får dubbelt så lång resväg. Tio mil istället för fem – enkel resa.

Och detta trots att Skövde inte har en aning om hur de ska klara av verksamheten. De har nämligen inte tillräckligt med läkare. Helt fräckt begär de då att lidköpingsläkarna ska ’joura’ i Skövde för att lösa verkningarna av den planerade stölden. Man leker med människors liv och hälsa.

Som kroniskt sjuk har man många resor – och ofta - till sjukhuset. Dubbelt så lång resväg- och tid blir då en dubbelt så lång plåga. Orden kom till mig när jag sydde i knappar häromdan. Artikeln skrevs när Husbonden var på gjutkurs. Med alldeles färsk oro för tarmproblemen fick jag alltså lägga energi på detta. Varför bråka med patienter så här?

”Som om det inte är nog med ont i magen av sjukdom ska man nu behöva ha ont i magen av ångest för att mista sin klinik inom rimligt avstånd”, skrev jag bl.a Avslutade med orden: ”Med detta inlägg har jag förbrukat en stor dos av min lilla energiresurs. Nu får jag lida efteråt. Medan ni politiker, odödliga och friska, smider vidare på era ränker.”

Nu har jag gjort vad jag kan. Debattartikeln kom in. På sidan två. Då var inte ansträngningen förgäves. Blodproverna var bra, förresten. Bra i alla delar. Då kör vi ett tag till…



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards