Fågelperspektiv

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Margus - 12 augusti 2012 23:20

Då kan livet återgå till det normala. Olympiska Spelen har pågått i 16 dagar och nätter. På grund av... eller tack vare... opålitligt väder har Lilla Huset följt spelen rätt mycket. Lika bra så man säkert vet att det har varit. Och nu har vi följt delar av avslutningen också - så man säkert vet att det är slut! Roligt när det pågår och väldigt skönt när det är över.

Lite av "de otippades OS" för Sveriges del. Flera medaljhopp sjönk som gråstenar i simbassängen och upp flög nya hopp bland annat i... lerduveskytte. Medalj i fälttävlan... vem hade trott på det. Eller triathlon! Men så blev det.

Missade dressyren. Fast jag sett fram mot detta. Just när den startade kom den efterlängtade solen tillbaka, och jag kunde bara inte sitta inne... INTE DEN DAGEN OCKSÅ. Räknade med att kunna se tävlingen på Play efteråt. I helsikke heller. Där låg bara några klipp på di svenske. Sånt är livet.

Just i detta nu pågår den utdragna avslutningen som jag bara måste lämna ett tag. Det är bara too much. 

 

Två citat av 1600-talsfilosofen Blaise Pascal - alltid lika tänkvärd:


"Jag söker inte min värdighet i yttre åthävor utan i min inre förmåga att tänka klart. Att äga gods och guld är av noll och intet värde jämfört med detta. I rymden omsluter universum mig som ett försvinnande flarn. I min tanke omsluter jag universum."


"Vi betraktar inte bara verkligheten från olika håll, utan också genom olika ögon. Är det då så konstigt att vi inte uppfattar den likadant?"


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards