Fågelperspektiv

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Margus - 24 maj 2012 22:53

Stilla dagar i värmen vid strandkanten till vår lilla fiskdamm med vattenblänk i blick går det ganska lätt att med lite fantasi förflytta sig till kustmiljö. Varje traktor eller lastbil i fjärran går lätt att överföra till ljudet av motorbåtar. Några kacklande gäss förstärker bilden och kommer sen ett gäng fiskmåsar är illusionen fullkomlig. Det var nästan så jag gick på det.


29 grader i dag. Frisk västanvind gjorde det hela behagligt. Jag som vanligen inte står ut med värme över 23 stortrivdes. Trodde inte mina ögon när jag kikade på termometern.


Melodifestivaldagar. Inget vi följer, men ryktet om de favorittippade ryska gummorna fick oss att bryta trenden i tisdags kväll. Det var det värt. Vilka glittrande söta tanter! Härlig låt. Och vilket skönt gung de har i filttofflorna! Man sitter bara där med ett leende från öra till öra. Sevärt nedan - och i finalen till lördag med vår Loreen. Kanske ska man rösta på Buranovskyie Babushki då. Sitt eget land får man ju inte rösta på. Med en gnutta fantasi vinner de.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards