Fågelperspektiv

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Margus - 17 april 2012 21:59

Sigrid Polis patrullerar inte längre i Lilla Huset. Tasstrampet har tystnat. Sigrid Väckarklocka har slutat larma om morgonen. Sigrid Storråda domderar inte längre vad som ska göras. Eller när – och hur. Man var så van vid dessa påminnelser att lunchen nu ibland blir en halvtimme sen. Eller så glömmer jag av marsvinen vid ”exakt rätt” tid.

Lilla Husets Väktare styrde och ställde med järntass. Trots avtagande förmågor. ’Plikten framför allt’ in i det sista. Faktum framstår i sitt omilda sken; man var rätt styrd. En viss befrielse är det dock. Mitt konstant dåliga samvete (en läggningssak) har fått frid. Men ändå… fattas oss den lilla 'slavdrivaren';-)


Nå… det finns fler ’slavdrivare’ i livet. Här ligger t.ex en deklarationsblankett och grinar illa mot mig från skrivbordet. Inte för att den är jobbig (egentligen hur lätt som helst) utan för att det är ännu ett MÅSTE. Till ett bestämt datum.

Försäkringskassan är en annan sådan som gör skäl för namnet. Gäller som vanligt inte mig (tack Gode Gud) men kompisen AL får skrivelser i en jämn ström. Trots att de gamla reglerna ska återinföras till 1 juli  ges ingen lindring. Är inblandad som ’tjänande skrivhjälp’. Snart dags för ett nytt yttrande.


Roligare är att beställda teknikprylar droppar in. Adobe Photoshop 10.0 ska in i datorn. Moderskeppets Photoshopkurs likaså. Ljudinspelaren Zoom har anlänt. Med tillhörande ljudredigeringsprogram… puh! Och lite annat smått och gott. Spännande.

----------------

För övrigt tycker jag nog att Utöya-terroristen (vars namn icke nämns i denna blogg) fick alldeles för stort utrymme i norska rättegången idag, vilken jag inte alls följer. En hel timme för att framföra sina skäl för illdåden, och tillfälle att lägga skulden på offren! Samt yrka på frigivning!

Denna flathet och fega undfallenhet verkar nästan lite svensk. Jag trodde bättre om norrmännen. Vilka andra massmördare behandlas så generöst? Och nu undrar man om försvarsadvokaten verkligen ska yrka på frigivning… mot ett människorättsbrott…!?  DET vore ju ändå helt 'sindsykt'.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards