Fågelperspektiv

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Margus - 14 april 2012 22:08

 

"En sliten grimma hänger i mitt stall

En blanknött sadel ligger på sin pall

Frågar du varför jag tårar bär

Blir mitt svar min ponny borta är"


Nattsömnen var djup, men annars är ”manglad” ett passande uttryck för dagen. Morgonpromenaden längs åkrarna med tofsvipor, lärkor och storspov var vilsam, i väntan på dagens begravning bakom växthuset. ’Dagen Efter’ har i övrigt ägnats åt insamling av Lilla Husets alla hundår. När jag diskade mat- och vattenskål brast det för mig. Kan bara inte förmå mig till att slänga så värdefulla minnen. För övrigt vet ingen när det blir aktuellt igen.

Således har en byrålåda full med prima hundkoppel från olika epoker nu hamnat på mer gömd men ej glömd plats i garderoben. En halskedja från 70-talet med Jackies ingraverade namn finns med. Sigrids lilla röda spårsele och -lina hittades på loftet i fågelhuset. Där hängde ännu en som var Lisas och Ulriks gemensamma. Sparas görs även Hannas lilla hemmasydda dito. Kvar finns också halsbanden som Sigrid och Toste hade som valpar.

Två hundbäddar under datorn ligger kvar. Där har jag fötterna när jag jobbar. De är så mjuka att ligga i när man rotar bland datorsladdarna. Men det blev kusligt tomt och ödsligt under trappan där stora ’valplådan’ stått mitt i blickfånget. En plats som gjord för en hundsäng. Vad sätter man där istället. Sigrids bäddade soffa intill min säng står kvar ännu en natt. Suck... det blev plötsligt mycket att ta hand om.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards