Fågelperspektiv

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Margus - 30 mars 2012 23:30

Kalla nordanvindar är inget för mig. Alltså blev jag inne vid datorn och rensade upp efter all beslutsvånda inför gjorda beställningar. Alltför många papper har lästs och begrundats. Har nästan fått nog för ett tag. Rensade också upp i pärmen med alla lösenord till olika sociala medier. Fick Ågren häromdagen i villervallan… Många lösenord och användarnamn är det.

Husbonden hölls vid dammen och byggde bäck. 14 år med forsande bäck räcker. Bruset ska nu nedbringas till ett minimum. Vattnet syns knappt på bilderna, men det låter desto mer. För maximal rening krävs att vattenflödet är stort. Genom att dela utflödet på två bäckar dämpas det en aning, men han jobbar vidare med detaljer. Det knåpas på en liten uppfinning uti garaget… Om den lyckas blir det presentation i bloggen. Annars förpassas den väl till glömskans dal.

    klickbilder

En fors- och dammbyggares största problem är att dölja dammattan och man tager vad man haver. Dammkatalogernas kostsamma kreationer lämnar vi därhän. Däremot har Lilla Huset gott om sten. En uppgrävd rabatt gav bitar av gräsmatta att pynta med. Lite av ’fattigmans fors’ känner jag. Med tilltagande växtlighet ska väl skavankerna döljas, kan jag tro.

I morgon ska jag iväg till en kompis och klura på en trapp. Dvs. var och hur den ska byggas. Bloggbesökarna önskas en trevlig helg!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards