Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Godbitar och varningar om vartannat

Av Margus - 26 mars 2012 22:15

Gett upp? Däckat ihop? Nähähäedå… Eller, ja... mycket blev det och ÄR det - fortsatt. Filmproblemen kvarstår. Men kampen går vidare. Så långt.

När man nu hittat sin favorithobby sent i livet, får man ju inte ge upp. Fast det är lite motigt. Det är det. Plötsligt kunde jag inte ens öppna gamla, tidigare fungerande, projekt som sparats till fungerande filmer. Gula varningstrianglar överallt! Mamma Mia…

Har därför chattat med en support på Windows Live Solution Center. Som börjar snacka om uppdatering av ’codec’ och ’konvertering’ av filer och gud vet vad. Åharrejösses… jag som knappt kan redigera. Plötsligt blev det väldigt tekniskt alltihop.

Under väntetiden ville jag ändå pröva med nya klipp och se om dessa skulle råka ut för samma missöden. Hittade gamla godbitar som ännu inte använts i andra sammanhang och klippte ihop en liten film. Döm om min förvåning när DET FUNKADE! Fattar nada. Nu vet jag inte vad jag ska tro. Då kan det väl ändå inte vara fel på filformaten och codecarna. Livet är ett äventyr. Detta blir en segdragen följetong, känner jag.

När filmen nu ändå är klar lägger jag ut den här också. Godbitar från mitt hörn av världen:

 
 
Erika

Erika

26 mars 2012 23:08

Har tittat på din film och kan bara berömma dig ännu en gång. Så rogivande att se, fåglarnas kvittrande och allt annat omkring. Det är balsam för själen något att använda som insomningsfilm, så vackra drömmar man skulle få av att somna till den. Tummen upp, bra gjort!

Vinkelevink

http://enstrimmaljus.blogspot.com

Margus

27 mars 2012 14:02

Bugar och bockar, eller som en roliga gammal dam sa en gång: "jag sitter och niger". Att man kan somna till filmen tar jag bara som beröm, heheh.

 
Carola

Carola

27 mars 2012 00:14

Det är inte roligt när det strular. Du har ju en ängels tålamod :)
Har inte redigerat så mycket film och inte alls sen det blev nytt eller uppdaterat movie maker. Det är väl det du också jobbar i?
Våfflorna i inlägget innan ser väldigt goda ut...

http://www.tricken.se

Margus

27 mars 2012 14:04

Jo, jag har Win Movie Maker tillsammans med Windows 7. Läckert. Har funkat bra hittills.
Och resten ska lösas!
Dom var goda. Men det är ju våfflor nästan alltid, hur man än gör dem.

 
Ruth

Ruth

27 mars 2012 18:06

Jobbigt och förbryllande när saker och ting inte fungerar som det skall göra, det gäller att ha en massa tålamod och inte ge upp, och du besitter denna konsten.
Åter en film som jag måste spara tills jag kommer hem hmmm, blir så syrak.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

27 mars 2012 21:24

Man kan inte få allt, vet du. Skriver just om tålamod idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards