Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Margus - 8 mars 2012 19:45

     

Risfågelbebisarna är på gång. Fyra kom ut i går. Idag har de bekantat sig med omgivningen. Hittat tomma kanariebon att vila på kanten till. Lärt sig tigga och matas på gren istället för i holkdunklet. Får se hela risfågelkolonin och alla andra fåglar som de hittills bara hört genom holkväggen. Och gissa om de är duktiga.

Risfågelbarn är inte bortkomna utan riktigt försigkomna redan från start. De har ingen riktig bebisperiod efter att de lämnat holken. Flyger gör de också riktigt bra. Och sitter aldrig på golvet som kanariebarnen kan göra. Föräldrarna är kanonduktiga. Nu först tillåts vi njuta av dem. Jättesöta med sina vita näbbgipor. Tjugofem har vi ringmärkt, och tjugofem väntas ut. Det här är bara början...            Klicka för större bilder

   

Kanariemamman Filly har påbörjat nytt bo sedan hennes förstfödde kom ut. Här låg Esther för ett tag sen. Nu gör hon sig allt mer hemmastadd, putsar sig och myser. Även kanarier kan göra roliga miner...

Av Margus - 8 mars 2012 19:28

SNÖ... enochenhalv decimeter! Två steg tillbaka. Vad göra?

Möblerat om i Lilla Huset. Fick min efterlängtade mysvrå.

Husbonden har stretat emot...  "Man KAN inte sätta två soffor sådär!"

- Joho, då.

- Fåtölj, då?

- Min rygg klarar inte fåtöljen.

- Men det ser ju inklämt ut.

- Nähähäedå. Precis vad jag behöver.

       Klicka för större bilder  

Det finns dagar då allt går i dimma och det tarvas en riktig lutare genast. Det har funnits stunder då jag irrat omkring som en hemlös vålnad förstörd av trötthet för att jag inte vet var jag ska lägga mig. Ligga i tv-soffan - en nödlösning. Sitta i tv-soffan - ännu mer nödlösning.

Här kan man sitta uppkrupen med stödstrumpeben i högläge för att inte stumna. Kuddar, filtar, läslampa, you name it. Vid behov kan man kasa ned till liggställning och samtidigt se tv-bilden utan att vrida sig ur led. Perfekt. Måste åtminstone prövas.

Och även om vårvärmen förutspås komma nu och soffhörnet byts mot solstol i det fria är det 'bäddat och klart' för just de stunder då det behövs som bäst. En väl använd parentes!

Till kvällens Antikrunda är det skarpt läge för mysvrån..

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards