Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Bländverk ger förlösning

Av Margus - 26 februari 2012 21:57

Skrivbordet är rent. Hjärnan är ren. Är som nyförlöst. Bokslutet är gjort! Nu börjar resten av mitt liv...

Det är rent märkligt vad en ryggsäck fylld av plikter kan bli TUNG. När något MÅSTE göras och man inte kommer undan blir ryggsäcken som full med sten. Man släpar sig fram... som i mentala handfängsel och fotbojor. Som fjättrad vid väntande plikter är det omöjligt att fly till något roligare. Försöker lite tafatt att smita till skojigare sysslor men det vill sig inte. Det GÅR INTE att njuta, FÅR INTE LOV. Inte förrän PLIKTEN är uppfylld! Så är det bara.


"Cortisonet är djävulens bländverk" sägs det. Kan bara instämma. Utan det hade jag ännu släpat mig fram av fler än ett skäl. Förra fredagen trodde jag inte på ett liv förrän efter mars, men nu är det redan här. När jag började bli mig själv igen - om än i lånta fjädrar;-) - så var bokslutet gjort på två dagar. Tack gode Gud!


Husbonden har sin ryggsäck... veden. Som jag tyvärr inte kunnat hjälpa till med - som förr. Vedstapeln växer och nu syns han inte där bakom. Man ser bara flygande vedklabbar som landar där uppe med ett klonk. Två stora furor, två stora aspar och en björk är nedmejade till hanterbara bitar. Snart bara en rejäl fura kvar. Det var den som slängde sig åt fel håll uppe på berget och därtill kraschade Grannens motorsåg, Jonseredar'n. Motorsågen gick förresten att reparera. Den är åter hemma hos ägaren, enligt färsk rapport. Det var då för väl. Den är en riktig gammal trotjänare.

 
 
Ruth

Ruth

28 februari 2012 00:16

Alla dessa måsten är ett aber att börja med, inte är det roligt heller när dessa måsten växer till en kyrkspiras höjd. Så befriande skönt när man har rodd det i land. Hoppas du blir piggare nu dag för dag.
Krya på dig kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

28 februari 2012 15:57

Tack, snälla Ruth!
Det går åt rätt håll. Tiden får utvisa även detta.
Kram tebak's.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards