Fågelperspektiv

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Margus - 17 februari 2012 22:54

Dagarna rullar på som i ett töcken. Kära nån, har jag inte skrivit i bloggen sedan i tisdags? Knappt medveten om dagarna som gått. Försöker få lite gjort under dagtid, men när kvällen kommer är tröttheten övermäktig. Försöker tränga bort att ett Crohn-skov är tillbaka.

En månad slapp jag cortisonet. Uttrappningen gick bra och värken blev minimal... typ, två dagar. Men idag fick jag ge upp. Inleder ny cortisonkur. Nu blir det underhållsdos - livslång. Först tre kapslar om dagen tills inflammationen är hävd, sen två kaslar i två veckor och slutligen en kapsel om dagen resten av livet. Det brukar jag må bra på.


Ringde min 'gräddfil' på sjukhuset i morse. Dvs IBD-mottagningen (IBD=Inflammatory Bowel Disease) för oss med inflammatoriska tarmsjukdomar. "Personen du söker är sjuk. Åter på måndag" sa en röst. Nej, tänkte jag... det är ju JAG som är sjuk! Nästan komiskt. För en stund blev jag orolig inför stundande helg, men talade ändå in mitt ärende. Vet ju att de lyssnar av. Hann också skriva ett medelande på Mina Vårdkontakter, för säkerhets skull, innan de ringde. Se... det funkade!

Inom en timme ringde man tillbaka. Med besked från min läkare! Det kallar jag suverän service! Ordination enligt ovan. Gott. Jag hade tänkt rätt. Man blir bara så imponerad. Och tacksam. Hoppas att krafterna snart är tillbaka. Har lite bilder på fåglarna att dela med mig av.

   

För övrigt klyvs det ved om dagarna. Husbonden står för den bedriften. Trevligt besök i Parken av en råbock som lockats av sälggrenar som rök med vid trädfällningen. En studiecirkel är igång - Så levde vi förr. Med ögonen på trekvart önskas alla en trevlig helg och nu nattar jag.

Natti natti...zzZZZzzZZZzzz... 


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards