Fågelperspektiv

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Margus - 14 februari 2012 23:01

Fick beröm idag. Av tandhygienisten, kan veta. Det är man inte bortskämd med. Två decennier med Crohn och tillhörande medicinering har satt spår i munnen. Implantat, bryggor, stifttänder, guld, titan, amalgam och gud vet vad - samt diverse skador efter hanteringen. Vilket har skapat gömslen och vrår, tämligen svåra att hålla rena. Men… jag har alltså lyckats. Har väl lärt mig efter alla dessa år. Inte ens tandsten hittade hon!

Men så hade jag också vårstädat ordentligt inför besöket... Tandtråd, tandpetare, mellanrumsborstar, Hexident, putsning medelst både hand och el-driven borste gjorde’t. Log med gnistrande blanka emaljytor. Inte en bakterie så långt tandläkarspegeln såg.

Jag vet, det där är ju bara utanpåverk. Om jag inte hade skött den dagliga hygienen resten av året så hade mistorna uppdagats här i alla fall. Så jag är bara jättenöjd. Inför avskedet polerade hon gaddarna (mina) lite extra. Men gissa om tandköttet är ömt efter allt stickande med den där stålpinnen.

Av Margus - 14 februari 2012 22:52

    

Delar med mig av en video från Verkligheten där socialsekreterarna ’talar ut’ (nedan). Ingen ska sväva i ovisshet om vad som händer med människorna där ute i det nya utanförskapet, långt värre än myten s.k ’utanförskap’ Reinfeldt pratade om 2006. Det gäller utförsäkringen av de sjuka.

Läkare har protesterat, kuratorer har startat Påskupprop, diakonissor har slagit larm, cancerläkare har givit hals, media har skildrat fall efter fall men högeralliansen fortsätter att plåga de drabbade, de som redan är så svaga att de inte orkar värja sig. Detta är otillständigt. Det är känslokallt, omänskligt, vidrigt, diktatoriskt, tyranniskt och mer än så.

De rödgröna fick stöd av SD i riksdagen i höstas och ålade högerregeringen att återinföra sjukskrivningsreglerna som gällde före 2008. Men regeringen skiter högaktningsfullt i att lyda riksdagen, landets högsta beslutande organ, vårt folkvalda parlament. Vad är det för bestialiska varelser i regeringen som tvärsemot riksdagsbeslut fortsätter  denna tortyr av sjuka? Vad är det för människor som efter all information fortfarande kan rösta borgerligt? Hur är
man funtad då? Måtte Verkligheten komma ifatt dem.

Skriv på för att stoppa utförsäkringen av sjuka. Det behövs minst 500.000 namnunderskrifter.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards