Fågelperspektiv

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Margus - 5 februari 2012 23:01

Har just roat mig med att flytta länkar i högerkolumnen. Lagt in små klickbara loggor på en del istället för bara namn. Lätare att känna igen. När man vant sig. Ville bara nämna detta ifall någon brukar använda länkarna och nu inte känner igen sig riktigt.

Några nya länkar har tillkommit också: Finistère (Bodil Malmsten) och Jinges blogg, nygammal i raden. Kunde inte vara utan. Så här kommer det kanske att fortsätta lite då och då. När jag får inspiration och tar mig tid.

Av Margus - 5 februari 2012 21:55

Glada lätta snöflingor har dansat i luften hela eftermiddagen. Såna där som man aldrig riktigt vet om de alls tänker landa. De siktades vid grinden, virvlade runt-  och upp igen - för att sen svepa runt huset och försvinna ut från trädgården. Flingorna som landade på plattgången hade väl i sin tur kommit från åkern eller nåt. Vackert och rofyllt så länge det varade. Nu viner vindarna runt knuten istället.


Fick också frostat av frysen medan verandan ännu var tillräckligt kall. Denna gång en välplanerad aktion. Inte som förra gången när jag startade upp utan att ha hittat rätt tillbehör. Då svor jag att aldrig mer starta så oförberedd – vilket nu infriats. Allt var klart från stopp till start på en och en halv timme. Så ska det ju vara!


Lilla Sigrid sov dåligt i natt. Mäkta oroad över brandvarnaren som kommit in i en dålig period och ger ifrån sig tjutande läten med ojämna intervaller (batteriet är sprillans nytt!). Vid fyratiden väcktes vi av en liten Sigrid som hängde tungt på oss, en i taget, och rev med fötterna på täcket. Typisk väckningsaktion.

Först trodde jag att hon behövde ut, men den spända öronställningen tydde på annat. Mycket riktigt. Vi hann inte mer än in igen förrän brandvarnaren pep till. Bara att dra ur batteriet för att få lugnt. Men Sigrid kom inte till ro igen på minst en timme. Där ser man... brandvarnare väcker även halvdöva hundar.


En gastkramande kyla har lämnat oss. Från -18,1 i natt till -5,7 nu i kväll. Mer hyfsad temp, om man frågar mig. Detta till trots – eller kanske just därför – slog tröttheten till. Drömde i tv-soffan om att vi hade alla fyra hundarna igen. Hade glömt ge dem mat (alltid denna ansvarsnoja i drömmarna) och skar leverpastej i stora bitar i nån slags hysterisk räddningsaktion... puh. Kom inte ur dvalan på flera timmar, och fick därmed släppa planerna på fotoklubbsmöte i kväll.


Skulle nyss uppdatera mig om samhällsnyheterna på nätet. Fler dystra fakta! Orkade bara ett par artiklar innan jag kände energin sippra ut genom tårna. Fick släppa det hela. Dock hittades en angelägen artikel i LO-tidningen ”Vinster i vården dödar”. Läs gärna den. Bra att ha i minnet när S nu velar om vinster i vården igen (en rebell som jag saknar allt det goda Juholt stod för). Ett Hjärta Rött om Non-profit är också läsvärd.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards