Fågelperspektiv

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Margus - 4 januari 2012 21:49

Det nya året tuffar på och vips får man en smäll i fejset… Fick idag höra på vårdcentralen att denna från 1 januari inte längre hör till Skaraborg. Utan till Mittälvsborg med Alingsås och andra kommuner. Kartan ritas om... bara så. Fullständig nyhet för mig som patient. Och för personalen. Värst var att beslutet redan var infört – i smyg liksom. Såg rött för en stund. Diskussioner som inte tål offentlighetens ljus är det nåt skumt med.

Hoppas på ett missförstånd, men källan tycktes säker. Vad hände med förslag, remisstider, offentlig debatt – kort sagt, demokratin? Min första reaktion. Vad händer nu med remisser till ’mitt andra hem’ Lidköpings sjukhus? Hur kunde det undgå medias granskning? Många frågor hopar sig.

Västra Götalandsregionen har ingen info på hemsidan om saken, bara att den ’byggs om’. Och önskan om ett Gott nytt år. Tack för den! Hela mitt inre hamnade i uppror. Fick inte ro förrän en insändare gått iväg till lokaltidningen. Så förflöt denna dag.



Nya bilen ’Maos Lilla Röda’ var hos Renault på service för sjungande ljud från bakhjulen. Svårlokaliserat. Det visade sig att Renault beordrat byte av bromsklossar som pga. nytt material gett upphov till missljud. Så skedde, hoppas det räcker. Missade PRO:s grötfest på kuppen, men bilen fick gå före.

Julpynt och gran är borta igen. Utan att vi tänker på det sker det varje år till 3:e januari - såg jag i bloggen. Då har vi fått nog. Och stormen Emil har passerat utan att störa oss nämnvärt. Vi har tur med elen här på nåt sätt... peppar, peppar.


För övrigt sågs en tv-film om författaren Enid Blyton häromdan, hon med Fem-böckerna. Hon skrev 730 böcker under 1940-1963! Och det säljs fortfarande åtta miljoner av dem… varje år! Otroligt. Mamma Mia. Ändå kritiseras innehållet för att vara både ålderdomligt, rasistiskt och sexistiskt. Själv läste jag väl bara någon Fem-bok i tonåren, inte min grej. Men filmen var mycket bra.



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards