Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Disco motverkar demens

Av Margus - 28 december 2011 22:37

Lyktan svänger därute i kvällsvinden. Vi hukar i väntan på nästa storm. Det är inte bara blåsten som får saker att hoppa. Hela Bloggplats-sajten hoppar omkring i väntan på alla stora annonsblaffor som ska laddas upp. Det sker varje gång när man ska logga in. Rutorna hoppar upp, och ner, sen upp igen. Man får hålla i avtryckarfingret för annars riskerar man hamna på annonsskräpet. Det är väl meningen förstås.

Ett år nalkas slutet. Dags för summering. Rapports Årskrönika i kväll visade bara elände. Husbonden och jag deppade ihop. Varför slösar man en timme av sitt liv på detta? Men är det då bara elände som hänt? För en stund ställde vi hoppet till Landets Runts Årskrönika den 8 januari. Men strax hörde vi oss själva gnälla över hur tramsig den där programledaren Henrik Kruusval är... ”det blir nog bara larv ändå”. Men då brast jag i skratt. När Kruusval försöker skämta till det, så är inte det heller bra;-)

    Klicka för större bilder

Betydligt roligare hade vi när de gamla discobanden från garderobsgömmorna avlyssnades. Gamla 60-70- och 80-talare, en gång avsedda för bilfärder. Musik är ju så nyttigt för dementa, har vi ju hört. Inte för att vi är där än, men man får göra vad man kan för att fördröja saken… hehe. Riktigt uppiggande. Musik med bra gung får mig att dansa invärtes. Ja, det dröjde ju inte förrän man stuffade runt också.

Tänk bara: Come On och Everybody Needs Somebody med Rolling Stones, Pressure Down med John Farnham, Painted Man med Boney M, Typical Male med Tina Turner, The Piper med Abba, några Shadows och min favorit på 80-talet med Elvis… Flaming Star. Undrar om jag inte är ensam om att ha upptäckt den... Nä, dom banden kastar vi inte så länge bandspelaren går. Där ligger också flera band med samtliga Kim Larsens inspelningar! Mumma.

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

29 december 2011 15:32

Säkert. Och korsord och kortspel. Vi håller oss i form;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

29 december 2011 17:30

Livet är en strid;-) Som kan göras lustfylld.

 
Ruth

Ruth

29 december 2011 23:04

Här uppe i skogarna har jag inget monopol på TV-programmen, allt på TV går i sportens tecken, så någon Årskrönika lär det inte bli, jisses vad jag saknar min Tv som är hemma.
Din bästa musik är mina stora favoriter också, har 100 tals kasetter, men inget att spela dom på, så synd så jag blir ledsen, det finns nog ingen ny spelare att köpa heller. Fick för ett par år sedan en av en granne, men den bara trasslade banden, en epok till går i graven, för inte att tala om alla LP, EP och singlar man har i sin samling, flera bärkassar på toppen i garderoben. Snart är även CD-skivor också förbrukade.
Ack vad tiderna förändras på alla områden, sällan till det bättre.

Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

30 december 2011 17:04

Allt är förgängligt, men det går fortare och fortare. Att försöka spara om allt på nya media hela tiden, låter sig ju bara inte göras. Då får man inget annat gjort - och inte orkar man heller. Kram tebaks.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards