Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Något roligare också

Av Margus - 9 november 2011 21:07

Något roligare får man väl också göra...

Vi drog till Grannbyn för att köpa nya lysrör till garaget, de gamla känns ohyggligt brandfarliga. Just detta var väl inte så lustfyllt, ehuru nödvändigt.

Roligare blev det sen... hittade nämligen en ny klädaffär! Nu e' käringa' farlier. Kläder igen! Och Husbonden, han är lika farlig den. Han hejar på: "Köp bara, den var fin... och den med. Det är du värd!" Och storlekarna var riktigt vettiga.

Because I'm worth it! Där satt den - fast jag prutade lite också, och Husbonden var imponerad. Har saknat så mycket kläder för olika tillfällen. Nu är jag snart redo för ett bröllop också, om man skulle bli bjuden på ett.

   

Klicka för större bilder 

Det bar sig inte bättre än att vi kom hem med tre toppar och två tröjor - till MIG. Provade även några jackor. Parkasen (mitt favoritplagg) föll på saknad innerficka, ett måste. Nå, det finns väl fler parkaser...

Nu uppstår ett knepigare problem, det saknas garderober i Lilla Huset. Eller snarare... garderobsröjning nalkas. Åh, fyy... vilken ångest. Slänga sånt som KAN komma till användning.... Har man gått i samma kläder länge är man bara inte van vid att slänga. Nya övningar återstår.

Så, man sysslar med lite annat i Lilla Huset än att bara gnälla på Försäkringskassan och Alliansregeringen (föregående inläggen) även om jag anser att det senare är inget mindre än VÅR MEDBORGERLIGA PLIKT.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

9 november 2011 21:53

Fasen vad snygga kläder!!!

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

10 november 2011 20:01

Affären heter Cotton Blue och ligger i Grästorp.

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 november 2011 22:10

Ibland är det befriande att shoppa loss, och du har hittat det du gillar -så vadå! T-shirtsen är häftiga men urringningen! ÄR den inte väl djup;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

10 november 2011 20:03

Guillr inte heller stora urringningar. Numera sätter man ett linne under som sticker upp, vet du. För mig ett måste. Känner mig frusen och naken. Dessutom är det ju inne med stora scarves som jag också gillar.

 
Ingen bild

Väninnan

9 november 2011 23:16

Jag gläds med dig att du har hittat sååå snygga kläder!! Det gäller att passa på medan inspirationen finns. Garderobsrensning blir ibland ett MÅSTE. En bra regel: Ett plagg som inte använts på två år slängs. Snygga kläder till trots, det finaste var ändå lilla Sigrid.

Margus

10 november 2011 20:04

Tack för tipset, men det är så jobbigt hehe. Lilla Sigrid ÄR vackrast, absolut!

 
Ruth

Ruth

11 november 2011 09:48

Nu har du verkligen fått fina kläder att sätta på dig, den gråa koftan blev jag kär i, fint är allt som kom med dig hem. Jag röjde ur mina garderober för si så där 3 år sedan, trodde aldrig jag skulle komma i dom, nu hade dom passat, allt jag nu har är för stort - 12,5 kg.
Grattis till dina fina kläder !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

11 november 2011 13:45

Tack, snälla du! Och grattis till den viktminskningen... gjorde ju nåt liknande för fyra år sen. Det är en kick att komma i sina gamla kläder. Kram tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards