Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Oh... nooo, inte en tävling till!

Av Margus - 30 oktober 2011 23:28

Oh, nooo… inte en tävling till!

Här tror man att det ska bli en trevlig tv-serie om svenskamerikaner som söker sina rötter med hjälp av SVT. Det som kunde blivit mysigt, historiskt intressant och folkbildande med nerv och känslor lallas nu bort med tramsiga tävlingsmoment. Och med besvikelser för dem som inte får vara med. Ännu ett Mästarnas Mästare, Robinson, Fångarna på fortet och gud vet vad alla tävlingar heter. Fy så trist.

Varför har tv-makarna denna övertro på att vi ständigt vill se förlorare? Jag kan svårligen glädjas med vinnarna när jag ser förlorare där bakom. Det är skillnad på sporten, där det går ut på tävling från början. Men hur kan man tävla i släktforskning…?

Svenskskolan var kul. Liksom huvudpersonernas reaktioner på vår svenska mat (äter dom bara hamburgare och jordnötssmör over there…?). Fast som tittare saknar jag mer inblick i deras faktiska historia. Sen får man stålsätta sig mot tjattrandet… Folk från det stora filmlandet i väst är ju lite hjärntvättade, de tjoar och skriker framför kamerorna som om de medverkade i en film… och… det gör de ju också… ha ha. Nå, vi får hoppas att det blir bättre, men jag vet inte om jag tänker följa det. Där drog SVT en nit i Lilla Huset.  

 
 
Erika

Erika

31 oktober 2011 16:34

Det där hade jag verkligen sett fram emot, jaha, där gick det käpprakt åt skogen. Vad är det med dem som gör program av olika slag, har de flesta celler trillat av pinn eller vad är det med dem? Här är en son blev grymt besviken nu, jag inbillade mig att detta program skulle blir något riktigt bra. :(

Vinkelevink

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Margus

31 oktober 2011 20:32

Vi får skriva till SVT och tala om vad vi tycker, helt enkelt. Inte för att de bryr sig, men... Suck.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards