Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Margus - 21 september 2011 23:19

Nu var du lik Gudrun Schyman, sa Husbonden en dag när jag for ut i en av mina besvärjelser över högeralliansen. Tackar allra mjukast, sämre förebilder finns. Det blir dessvärre allt längre mellan utbrotten, nu är det bara too much. Kan inte slösa min energi på detta rakt ut i luften. Väntar bara på att svenska folket ska fatta. Och det tar tid.

Råkade osökt se kvällens Uppdrag Granskning om högerregeringens utstuderade djävulsdrag med utrensning av mångårigt anställda på kansliet. Utförandet visar tydligt att tillvägagångssättet är planerat sedan lång tid före tillträdandet 2006. Säkert redan vid tiden för ’Herr Reichfeldts’ bok 1993 ’Det sovande folket’, kan jag tro. Han vet precis vart han vill.

Ack, svenska folk… hwi gjorde ni oss detta? Vad gjorde ni när ni släppte in dessa diktaturens kreatur i Rosenbad? Ta bort dem, säger jag bara. Och det fort!


Efter dagens besök på vårdcentralen kikade jag in på bibblan för att se en märklig utställning av konstnären Christine Waller med fotokollage som hon även målat på. Obeskrivligt! Skickligt utan tvivel, otroligt kreativt men inte så inspirerande som jag hoppats på. Vi tänder ju på olika grejer.


Botaniserade en stund bland årets eau de toiletter på Färghandeln. Ja, för det finns ju aldrig samma dofter och märken från år till år numera. Tröttsam provning. Somliga dofter försvann efter en sekund… vem vill lägga pengar på sånt… eller är mitt luktsinne borta…? Sprayade två av dem på händerna för att sova på saken över natt. Tror nu jag vet vilken det blir.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards