Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Margus - 3 september 2011 23:57

Så lyckades det äntligen att fånga Benjamin Syrsas spel på videofilm. En dånande tröska på avstånd, vår porlande bäck helt nära, en halvtimmes stirrande in i rosenbuskagen tills ögonen sved, konstig ställning med ryggen... men se... där var han.

Ett tålamodskrävande uppdrag, på min ära. Höll på att bli galen när jag pejlade in ljudet och stirrade exakt där det kom ifrån utan att hitta den lille pajsaren. Blinkade nog inte på länge för ögonen blev torra. Den gröna vårtbitaren är perfekt kamouflerad. Spelet pågår tydligen i en till tre minuter per pass och sedan vandrar de till nästa plats.

Skärpan ville inte bli den bästa, kameran hade hur många löv och grenar som helst att välja på därinne i dunklet. Men det var en bra början. Nästa gång får jag stänga av bäcken och passa på innan tröskorna går igång.

- Jag har väntat med teet, ropade Husbonden när jag äntligen pustade ut i en vilstol i trädgården. Han förstod att jag varit döv och blind för andra behov.

Efter denna förfriskning vidtog klippandet och så skulle då Husbonden kolla om han som hörselskadad med teknikens hjälp och alla volymknappar på det högsta kunde höra syrsans sång. Själv är jag nästan hörselskadad efter övningarna - så orättvist är det i världen.

- Näej, inte nu heller, säger han. Jag får nog ta på mig hörapparaterna...!!!

E' han go' eller...?

När nu klippet ligger på You Tube och i bloggen ska vi testa igen. MED hörapparater. Ett råd även till bloggbesökare med samma handikapp.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards