Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Margus - 27 augusti 2011 22:22

Den gångna nattens sömnstörningar hade sina orsaker. Något var i olag med kroppen... vaknade med kramp i benet. Nåt såpass!

I drömmen var jag högt uppe på en stege när krampen slog till och medan jag kämpade för att komma ned hel sjöng jag "Jag är en gammal fiskargubbe, sitter och lappar nät....". På danska! Så man kan få till det...!

Vaknade alldeles för tidigt men det var omöjligt att lägga sig igen. Det tog en timme för krampen att släppa. Den satt både i vad och översida fot, strechrörelserna motverkade varann. Släppte det på ena stället så var det tillbaka på det andra och så höll det på... Vilken morgon! Värk efter krampen sitter kvar i knävecket ännu i kväll.


Han som bränt DVD av våra gamla VHS-minnen kom och lämnade dem - jättestjusigt med fina fodral och etiketter! Och själv har jag för första gången på nya datorn bränt egna DVD på några av mina filmer. Överkurs. Hjärtklappningen slår till som ett brev på posten när jag inte begriper alla formatfrågor som ploppar upp. Resultatet blev hyggligt, vi kollade på tv:n att det funkade.


Är alldeles mör efter bokhylleröjningen som fortsatt hela dagen pga åska. Vilken gymnastik... både tunga lyft och ryggböjningar. Korsetten åkte på. Högar med nyköpta böcker har hittat hem till sina hyllor. Nya högar har uppstått med böcker som ska kastas. Bara finliret återstår. Ett grovjobb har slutförts.



Av Margus - 27 augusti 2011 07:34

Puh, vilken natt... Trodde mig väl aldrig få dela säng med en vårtbitare, men nu har det hänt. Gissa om jag sovit till syrsans sång på nära håll...

Svårt att somna i värmen. Drömde om en fjäril i håret som spelade ljudligt. Just när djupdvalan skulle ta över kändes en vaxartad filur på min hand. När jag viftade bort den insåg jag på nåt sätt att det nog var en vårtbitare. Ville absolut inte vakna och tänkte att den nog vandrar iväg på täcket till bättre plats. Vilket han gjorde.

Den vackraste syrsesång hördes strax borta från teven. Starkt! Det ekade i hela sovrummet. Det var både trevligt och vackert. Han filade på sin ensamma strof. En vän hördes svara därute. Tänkte att han nog följer ljudet och hoppar ut på samma sätt som han kommit in. Var urtrött och ville absolut inte gå upp.

Strax uppstod trängande behov och när jag ändå var på benen fick min exotiske sängkamrat friheten åter. Tyckte jag hörde honom därute när tröttheten äntligen tog överhand.

Så det var alltså som jag gissade. "Är det en vårtbitare däruppe i sovrummet?" sa jag på skoj när jag först hörde det starka filandet före läggdags. Tänkte kanske att den starka sången hördes utifrån och in genom det öppna fönstret. Nu vet jag. Väldigt trevligt - och sömnproblemen berodde INTE på gästen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards