Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Margus - 16 augusti 2011 23:02

Lilla Huset har bråda... ja, eller snarare brydsamma, dagar. Planerat bilbyte står på agendan. Mycket att undersöka och tänka på... miljöbilar, premier hit och dit, motorer, garantier och sist men inte minst... PENGAR. All vaken tid går nu åt till dessa bryderier. Beslutsvånda är INTE roligt.

Efter faktapluggande på tusentals nya begrepp samt besök på bilfirma var jag totalslut, satte mig i tv-soffan och slocknade i tre timmar...!! Mina sista ångestfyllda ord innan nattsömnen var "vi behåller våra bilar, lugnast så".

Halvsovande morgonen därpå, rufsig och med lutande kaffemugg i handen, var min första tanke: vilka beslut måste fattas idag? Direkt plågsamt, ehuru angeläget.

Ett pensionärsliv med begränsad inkomst bör planeras, särskilt beträffande utgifter på sikt. Helst bör rationella, logiska och förnuftiga beslut tas. Tungt och svårt, men något man måste igenom. Alltid lika avskyvärt. Bilar är våldsamt övervärderade, det har jag sagt i trettio år.


Något man inte heller vet något om numera är... vädret. När såg vi en pålitlig prognos senast. Istället för den senaste månadens urdåliga prognoser borde meteorologerna säga rätt och slätt: Stort regn kommer snart, översvämning väntas men vi vet inte var eller när. Om det inte regnar blir det mulet eller sol. Så bara.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards