Fågelperspektiv

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Margus - 25 juni 2011 11:00

Äntligen känner jag igen journalisterna så som jag är van att se och höra dem. Som några man kan lita på och som seriösa värnare av demokratin. Medielandskapet förändras och det är inte lätt för en vanlig dödlig att veta vart det bär.

Gott då att veta att journalister oroar sig för samma utveckling och startar en diskussion om journalistikens framtid. För att försvara demokratin bl.a

En trogen läsare av denna blogg har nog märkt min återkommande frustration över journalister som inte längre gör sitt jobb. Och över hur borgerligt ägda medier kväver demokratin.

Gissa om jag blev glad över Sveriges Radios initiativ med Journalistik 3.0 Medieormen ömsar skinn som startade oktober-november 2010. Med interaktiv webbok samt blogg för att utveckla diskussionen om journalistikens framtid. I introduktionsvideon (nedan) framhålls  till exempel alla skribenter på nätet (där vi bloggare ingår) som verksamma journalister i tiden. Mediediskussionen kan vara värt att följa för den som bryr sig.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards