Fågelperspektiv

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Margus - 12 juni 2011 10:18

Det har gått upp ett ljus i Lilla Huset. Frihetens klocka klämtar... för Husbonden. Nu har han bestämt sig - HAN TAR PENSION. Så fort det nånsin går. När han fyller 61 år. Bara månader kvar, och innan dess... semester.

Vi trodde länge att han måste vänta till minst 63. Prognosen för FULL pension såg dyster ut. Efter tips från bekanta insåg vi att man kan laborera med uttaget av tjänstpensionsdelen. En del på 5 år, en på 10. Och gjorde så hos minpension.se. Där kan alla göra sin egen pensionsprognos.

Vi har skådat Ljuset i tunneln! Ett tu tre... syntes en riktigt lovande prognos. Det ÄR möjligt! Snart! Pension har aldrig varit någon vinstlott. Det gäller att skära ned på utgifterna, men det måste ändå göras förr eller senare. Man vet aldrig när ens tid är utmätt, och inte när myndigheterna tänker förbjuda uttag före 65.

Varför jobba och slita ont i fyra år till när det finns nåt som heter livskvalité. Det är Husbonden värd.


Hans tänkta fördelning ger en bättre pension de första sex åren. Han får då ut 3000-4000 kr mer i månaden (brutto). Vid 67 går beloppet ner till det han skulle fått om han tagit full pension från 61. Slutbeloppet vid 67 som sedan varar livet ut ligger "bara" 2600 kr (netto) under vad han skulle fått om han väntar till 65 med att ta ut full pension! Större skillnad är det inte.

Härmed rekommenderas ALLA som som längtar till pensionen att se över sina prognoser! Siffrorna i det orangea kuvertet omfattar inte de delar man själv kan laborera med. Det görs på sekunden hos Min Pension efter att man beställt en personlig kod hos Pensionsmyndigheten, vilket man också gör där. Man får siffror i både tabell och diagram. Och prognoserna är enligt uppgift väldigt pålitliga.

Sedan prognosen blev gjord går Husbonden i ett lyckorus. Han drar med sig utskriften av denna var han än är och njuter av siffrorna. Han ler mest hela tiden, och sjunger som så...


Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting

Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring

Onsdag går jag runt och vankar

Torsdag sitter jag i tankar

Fredag gör jag vad jag vill

Lördag stundar helgen till


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards