Fågelperspektiv

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Margus - 6 maj 2011 20:50

              

För vilken gång i ordningen, vet jag inte. Men duvhöken har varit sällsynt ettrig på fågelvoljärerna i vår. Han fattar liksom inte att det inte ger nåt.

Här har han slagit i rejält och är visst lite vimmelkantig. Sitter en lång stund och samlar sig, typ... 'vad var det som hände...'. Med den skarpa blicken borde han se nätet men fokus ligger tydligen på fåglarna därinne. Tjong... dong.

Var och varannan dag händer det. Nu börjar nymferna tröttna på attackerna. Idag fick jag gå in i voljären och trösta dem, så att skräckförlamningen släppte. Bilderna tagna inifrån köket. 


Revisorn ringde, så jag fick fart under galoscherna. Nu sitter man här med deklarationen till slut.

I morgon väntar betessläpp för Arlakossorna i Grannbyn. Tänkte mig dit för att filma. Ska bli kul.

Såg i 'tinninga' att jag tyvärr missat den stora hingstvisningen på Uddetorp... fasen också.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards