Fågelperspektiv

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Margus - 29 april 2011 21:55

Dödens trött. Många beslut idag. Klädinköp. Tre storskjortor... eller -blusar då. Två toppar och en tröja. Hyggligt billigt (1500 kr), men tröttsamma beslut. Och så dessa avslöjande provrum...

Åkte ensam till La Stada då Sigrid fick sällskap av Husse hemma. Klädbristen har varit i stor nöd länge. Garderoben är full, men favoritkläderna få. Folk på Byn har sett mig i samma kläder i två år, känns det som. Man börjar skämmas.

Kortärmat så långt ögat såg. Går bara inte ihop med gäddhäng. Och hittade jag nåt långärmat så var det med luva...! Avskyr luvtröjor. Tar man nåt utanpå en sån så känns det som man har en hel flytväst i nacken. Hur kan luvor ha blivit en sån trend.

Provrummet intogs inte mindre än FYRA gånger i EN butik, alltid glömde jag nåt. Av och på, av och på. Ångest. Ingen som kunde gå och hämta. Skyll mig själv när jag åker ensam. 

Fann till slut några grjejer med lång ärm - utan luva. Bäst att passa på. Nöjd? Vet inte, jo det blir nog bra men ångesten blockerar ev. förväntningar. Mår inte väl av att shoppa.

       

Nya objektivet kom idag. Hann inte pröva det förrän jag var tillbaka i kvällningen. En nymfunge som letade godis i tallgrenarna, en sjungande risfågelpojke och en pilfink i kaprifolen blev övningsobjekt. Puh, vilken dag.  Nu drar det ihop sig till Streaplers-reprisen. Kopplar av med den.

    

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards