Fågelperspektiv

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Margus - 13 april 2011 22:24

Så var den koloskopin över. Med tillhörande späkning. Känns som man bara fördrivit tre hela dagar till ingen nytta, i sträng koncentration för att fullfölja 'programmet' till punkt och pricka utan excesser. Liksom icke i denna världen.

Undersökningen gick bra, herr Crohn (tarminflammationen) ligger där och gnager men någon ny förträngning förelåg ej. Således behövdes ingen ny ballongvidgning av tarmen. Som vanligt väntas svar på vävnadsprover senare.

Då ingreppet skedde på kvällstid köpte jag en stor smörgås från cafeterian på förhand, kände mig riktigt smart. Visste ju inte om jag var klar till stängningen. Ändå får man kaffe och macka på endoskopin - vågade inte lita på att det räckte. Jag var vrålhungrig, kände mig som en strafflägerfånge (i-landsproblem, men ändå).

Tre smörgåsar och kaffe med påtår, maffig chokladbit i väntan på taxin. Sen började man känna igen sig. Hemma väntade kokt ris och knaperstekt bacon. Innan jag tuppade av i tv-soffan av pur utmattning hade jag dessutom hällat i mig capuccino och julmust. Samt chips... i rena glädjen över att åter få lov. Rena frosseriet.

Läkaren planerar ny häftig medicin efter detta, men det ska vi bli två om... Nu börjar resten av mitt liv.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards