Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Margus - 2 april 2011 22:30

Kursen jag anmält mig till idag fick ge vika för insamlande av energigivande intryck som bättre gagnar psykisk balans. Således drog Husbonden och jag ut i folkvimlet på mingel vid Byns egen Bomässa. Därstädes fick vi oss byskvaller tillgodo samt uppiggande underhållning av kommunkören.

Ytterligare musik bjöds på Byns botaniska trädgård under intagande av superb lunchbuffé. Besågs även Fotoklubbens fotoutställning – äntligen – och inköptes ett antal dahliaknölar i nyöppnad butik. Där råder kreativt kaos med pågående arbeten, hela tiden större och större. Ägarens outtömliga energi imponerar.


Fotoklubbens utställning, där jag själv inte deltar (tidspress), var både stor, omväxlande och jättefin (hoppas jag kan vara med nästa gång).

Häpnar över att någon besökare lär ha ’tyckt till’ om att det var ”för många bilder”. Hur kan en utställningsbesökare mena att det finns för mycket att titta på. Egendomligt. Det måste väl vara jättebra. Ju mer, dess bättre. Den som inte orkar titta på allt får väl prioritera eller åka därifrån – det är ju valfritt. Ett väldans tyckade...

     

Med välfyllda magar och sinnen åkte vi hem till Sigrid som väntat ensam. Hon fick sig en redig promenad medan Husbonden tvättade bilarna och satte på dem efterlängtade ’gympadojor’.

Vårvindar ljumma väcker slumrande lustar till liv... ÅRETS FÖRSTA ÄRLA siktades på fågelhustaket en stund – lagom för att hinna få en uschligt suddig bild. Och FÖRSTA GRODAN KVÄKER vid dammen i kväll.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards