Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Margus - 22 mars 2011 22:35

Kvällens sista cappuccino intas till detta inlägg. Snart dags för sängen. Mycket sömn att ta igen så här 'dagen efter' uppladdningsvakan.

När jag nu varit igång med mina filmklipp senaste tiden har jag kikat runt lite på min You Tube-kanal. Funktionen ’insikt’ visar t.ex var i hela världen folk har tittat på mina klipp.

Här ska poängteras att mina filmer ses av en MYCKET BLYGSAM SKARA ehuru med stor spridning i världen. Vad sägs t.ex om Sverige, Marocko, Algeriet, Tyskland, Bulgarien, Grekland, Finland, Norge, Nordamerika, Alaska, Brasilien, Turkiet, Syrien, Pakistan och Indonesien. Mest kvinnor. Världskändis är väl för mycket sagt, men ändå… Tekniken är fantastisk.


Värmedynan och jag har en längre tid haft ett intimt samarbete. Har suttit på den, legat på den, lagt den mot låren, vaderna… you name it. Tillsammans har vi (kanske) betvingat stela och krampande muskler så att man så smått börjar fungera. Kämpigt. Vinterns halkor och iskylor äro grymma. Stela muskler ska tänjas... men då pajar ryggen… Ett moment 22.

SVT:s serie’ Huset fullt av hundar’ är faktiskt riktigt trevlig och vettig. Efter två avsnitt kommer alla farhågor yttrade av diverse förståsigpåare och veterinärer på skam. Mentalt stabila hundar tar ingen som helst skada av att hälsa på hemma hos en familj över någon natt. Ingen dum serie alls.

Noggranna val av familjer och hundar. Hyfsade tips på sysselsättning för hundar ges också samt värdet av hundmassage som i kvällens avsnitt. Många hundägare lär sig vettigheter här. Jack russel-bröderna Hjalmar och Helmer var mina favoriter. Fem hundben är mitt betyg.


Sparvhöken fastnade i häcken efter en misslyckad pilfinksattack. Vi hörde ett väldans prasslande i häcken som löper utmed voljären samtidigt som ett gäng tjattrande pilfinkar flydde åt alla håll. Sedan sågs hur höken mödosamt kämpade sig upp från sin prekära situation nere i häcken, inklämd mellan voljär och staket. Skamset skakade han av sig förtreten och flaxade iväg. Vi tyckte nog att det var liiite rätt åt 'den lede dråparen'.

Go'natt bloggosfären.....ZzzZZzzzzz  zzzZZZzzZzzZ

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards