Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Ödet stal en del av mitt liv

Av Margus - 24 februari 2011 22:50

Ödet har idag stulit två timmar av min morgonsömn, tio timmar av min tid samt 300 kronor. För att inte tala om onödig oro. Så det kan bli... 

Kallad till operation av krånglande slemsäck på armbågen ordnades sjukreseintyg, stegs upp tidigt för att äta ordentligt före sextimmars fasta, sköttes fåglarna i ottan, åktes med taxi ā 150 kronor, skrevs in, byttes till sjukhuskläder, väntades, oroades, talades med narkosläkare, väntades, undersöktes av operatör och där…

- Jag kan tyvärr inte operera här när jag inte ser var problemet är, säger läkaren. Armbågen är ju slät och fin.

- Det vet jag också, säger jag. Den har krånglat i fyra år efter två operationer, inflammationer kommer och går i jämna intervaller då den också läcker var – bara inte just denna veckan. Inflammationen var massiv när remissen skrevs för sex månader sedan. Hur löser vi då detta?


Visst kändes det löjligt att åka iväg med för tillfället problemfri armbåge och visst köper jag läkarens argument, men man kan ju inte själv fatta beslutet att operation är omöjlig. Knepigt läge. Och det TAR sex månader för remiss - undersökning - operation. Får nog skyllas på ödet (eller regeringen... men den är ju också ett öde...).

Snopet… men skönt att slippa ingrepp för såå roligt är det ju inte. Slapp dessutom få nål i armen helt i onödan, för jag stoppade praktikanten med ett ”det blir besvärligt (svårstucken), så det blir bara jobbigt för både dig och mig”.


Läkaren beslutade att jag kommer akut nästa gång inflammationen blossar upp och det så att säga finns något att ta på. Okidoki, då vet vi det. Byttes till civila kläder, bjöds på kaffe och smörgås efter fastan, skrevs ut, hemfärd anträddes ā 150 kronor.


Då jag begynt att försöka se ljust på tillvaron samt suga på glädjeämnena blir kontentan följande:

Fick flera nya upplevelser, såg den nybyggda flotta kirurgavdelningen, provsatt nya relaxfåtöljer, träffade medpatienter, samtalade med två taxichaufförer, studerade bilarnas GPS och kände på sydvindarna som anlände just idag.


Somnade till tv-nyheterna. Vicken dag…!

 
 
Ruth

Ruth

24 februari 2011 23:28

Vilken knasig och onödig dag, så tokigt och snopet det hela blev. Detta borde dom ha vetat innan avresan. Ja, man slutar inte förvånas.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Elisabeth

Elisabeth

25 februari 2011 17:53

Ja, ja så det kan bli, du beskriver det så roligt så det hela BLEV ROLIGT, trots allt!

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

25 februari 2011 21:57

Tack! Vilken tur, för mig känns det bara som ett enda sammelsurium av dumheter...;-)

 
Ingen bild

Väninnan

25 februari 2011 22:21

Ulf Lundell sa' för ett antal år sedan (i en av sina ljusare stunder som var ganska få när det begav sig) att ”en inställd spelning är en spelning det också..." Går detta att jämföra? Nähä!!!

Margus

26 februari 2011 16:37

Kul! Jo, fasen vet om inte det går... man har ju liksom spelat upp delar av det inne i huv'et i förväg. Så varför inte?

 
Erika

Erika

26 februari 2011 10:07

Det sista stycket du skrev får du suga länge på, man får vara glad för det lilla här i livet och inte längre har för stora pretentioner. :) Ja du milde tid som det kan bli som i ditt fall. Tror nog du tyckte det var rätt skönt att få åka hem utan att bli både stucken och opererad.

Har själv råkat utför det en gång på -90talet. Åkte sex mil fram-åter i onödan till sjukhuset, för att bara vända och åka hem igen. Ganska så snopet när man liksom ställer in sig på det man blivit kallad för.

Kram och har nu en bra och fin dag.

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Margus

26 februari 2011 16:39

Snopet och skönt, ja... och himla trött efteråt. Sånt tar! Kram tillbaka.

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

26 februari 2011 22:34

Jag fattar visst ingenting. Armbågen var ju bra,
du slapp ingreppet! Naturen har haft sin gång och fixat självläkning ska du se:-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

26 februari 2011 22:46

Ja, vad skulle jag alls där att göra? Eja vore det självläkt, men luttrad själ låter sig ej övertygas så lätt. Tiden får utvisa detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards