Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Klass 9A rumphugget

Av Margus - 14 februari 2011 22:51

Tv-serien Klass 9A är alldeles för kort med sin ynka halvtimme. Rumphugget är ordet. Klippningen känns stressig och innehållet ger inte mycket mer än vad vi redan fått se i många trailer. Synd. Ämnet är alldeles för viktigt för att avhandlas på lågbudgetvis. Följer med stort intresse - viktigt och lärorikt - men vill bara ha mer, man sneglar på klockan och det känns... stressigt.

Det är visserligen åtta avsnitt men det var det för vinterserien Ung och bortskämd (om curlingbarnen) också vilken gick i entimmesprogram. Vadan denna märkliga prioritering, undrar jag. Skolans många och stora problem är långt viktigare än bortskämda barn till rika föräldrar. Vill ha mer, mer, mer.


Sen tycker jag att vi byter namn på den nya diagnosen, även om den var fyndig. Istället för 'försäkringskasseutlöst depression' tycker jag vi kallar saker för deras rätta namn: alltså Reinfeldtutlöst depression. Det är ju INTE Försäkringskassans fel att reglerna är som de är... HELA SKULDEN LIGGER PÅ HÖGERREGERINGEN.

Handläggarna är bara skrämda för att förlora jobben - som så många andra i detta nya 'arbetsläger'. Bönerna på Svenska Kyrkans sajt talar sitt tydliga och raka språk, de räds inte att nämna ansvarig vid namn.


För övrigt säljer visst märket Doro seniortelefoner som aldrig förr. Telefonen med stora knappar, enkla funktioner och färre finesser har ökat försäljningen med 47 % hörde jag idag. Se där... inte dumt med telefoner man huvudsakligen KAN RINGA MED.

 
 
Flanören...

Flanören...

15 februari 2011 07:51

Följer inte klass 9A, men idag är det mycket som snuttifieras.
Ett gammalt beslutsfattarknep, att skylla på verkställaren i stället för att anstiftaren tar sitt ansvar.
Tycker ditt förslag på namnbyte av depressionen verkar bra.
Intressanta siffror för seniortelefonen.
Vi har årsmöte idag med PRO Centrum, ska kolla runt hur det är ställt i Borås.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Margus

15 februari 2011 19:19

De nya minimobilerna är bara too much för 'svagsinta'... haha. Bra med rejäla doningar. Idealisk affärsidé av Doro nu när stora kullar blir pensionärer.

Att beslutsfattaren skyller ifrån sig är en sak, men det kräver en allt skärptare allmänhet med kritiskt och klarsynt sinnelag - och framför allt bland journalisterna.

 
Erika

Erika

18 februari 2011 16:31

Jag såg första avsnittet, alldeles för kort. Knappt man hinner börjar titta förrän det var slut. Andra avsnittet såg jag max fem min sedan tröttnade jag. Upplevde det hela som lite rörigt, ett riktigt ihopkok eller hur jag nu ska förklara det hela. Efter det har jag inte tittat mer.

Önskar dig en angenäm helg!

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Margus

18 februari 2011 23:20

Precis så känns det. Har skrivit till SVT om detta. Hoppas dom tar till sig något.
Trevlig helg, du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards