Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Margus - 8 februari 2011 18:21

Trippar på lätta fötter efter fotvården. Husbonden vevar inte lika lätt med sin axel - trots besök hos sjukgymnasten. Impingementsyndrom i tuberculum majus - lyder den diagnosen. Inget kul.

Sigrid var nu ensam hemma för allra första gången i sitt tolvåriga liv. Vi mådde inte bra av detta. Hon är rysligt dämpad och mycket medveten om att Ulrik fattas i Lilla Huset. Hon letar inte ens - hon VET...


Räknade in kanarieäggen i morse - hupp... 18 stycken redan. Friskt vågat, hälften vunnet. Risfåglarna däremot, de smyger med bobyggandet där dock avslöjande strån sticker ut ur holköppningarna. Vi får smyga tillbaka för att se vem som bygger var ;-)


En liten historia ur Fotvårdens tidning:

Det var audition för ett nytt underhållningsprogram och tv-producenten frågade de sökande vad de kunde för något.

- Jag kan härma fåglar, sa en man.

- Jaha (fnys), fågelimitatörer går det tio på dussinet, blev svaret.

- Okej, då får väl jag tacka för mig, sa mannen och flög ut genom fönstret.


En historia till, denna ur levande livet... dvs. när lantisen (jag) skulle pröva ny kaffeautomat på Byns Vårdcentral. Växlar en tjuga till femmor. Stoppar i myntet, gör mina val 'extra socker' och 'cappuccino' och... stirrar storögt när drycken rinner rakt ner i spillavloppet! Jäklar... ingen mugg (fnissanfall).

På't igen... Nytt mynt, muggen på plats, omval och... stirrar ännu mer storögt när drycken rinner ömsom i, ömsom utanför muggen. Ställd på FEL nivå...! Lyckades ändå flytta den under gång och fånga upp en del, men smaken blev fel.

Fnissade och muttrade för mig själv, men eftersom lunchrestaurangen bakom ryggen på mig var full med gäster avbröts vidare övningar just då. Tömde muggen på 'muggen'.

Skam den som... Brottslingen återvände sen (efter fotvården) till platsen för att göra allt rätt. Lyckades - men smaken fortfarande fel. Sockret slut. Desperat snoddes då socker i serveringen, försvanns ut för att dricka 'takeaway' på väg till bilen. Men sockret löstes dåligt upp varpå en pinne förstulet bröts ur häcken att röra med.


Det flyter inte alltid på, om man säger så. Tur att vi är lättroade på landet.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards