Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Fasters zebror

Av Margus - 5 februari 2011 22:09

Njuter mitt otium, i kraft av genomförda bedrifter;-) Nu är man ikapp när det gäller fåglarna, återstår bara 'åldringsvården' på egen person. Kämpade i går även med ett envist strömmingben som satt sig i halsen och absolut inte ville släppa taget från sin plats. Ganska långt ned... vad göra...?


Hoppades att det skulle ge sig med tiden. Vaknade mitt i natten och irriterades så till den grad att jag tillgrep egenvård. Papper från köksrullen lindades runt tummen vilken stacks ner i halsen för att stryka bort eländet. Lyckades ej. Satt det baktill i halsen eller längst ned på tungan... det var frågan. Nytt ulkande försök på morronkulan. Strömmingben är inte så harmlösa som det sägs.


Såg på Antikrundan ett föremål som fick mig att hämta in 'fasters' zebror från verandan. Nä, inte alls samma fabrikat, men väl värda att tvättas av och fotas. Här är de, zebramor med föl, i olika vinklar och med glimt i ögonen. Har växt upp med dem och älskar dem.

Klickbara bilder

 

 

    

 
 
Ruth

Ruth

6 februari 2011 11:52

Hoppas du fick bort fiskbenet, dessa uslingar har en förmåga att äta sig in så det är inget att leka med, kanse ett knäckebröd tugg hade hjälpt, annars så återstår flaskborsten, (förlåt mitt dårliga skämt)..
Fina zebror, men jobbiga att titta på med alla dessa ränder om vart annat, kanske är dom värdefulla, är dom signerade med någon stämpel ?
Ha en fin söndag, här är det grått och dimma.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

6 februari 2011 15:21

Flaskborste vore nog inte så dumt;-) Kör med papperet tills vidare. Inte borta än.
Nä, zebrorna är inte signerade och troligtvis inte värdefulla heller... tror jag.
Ha det gott.

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 februari 2011 14:06

Fiskben i halsen är inte att leka med, tur att du lyckades få bort dem, jag brukar grovtugga hårt bröd och försöka svälja bort benen.
Zebrorna liknar Vicke Lindstrands med hans är utan sockel, fina ändå.-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Margus

9 februari 2011 16:48

Det värsta är att det troligen är kvar, trots knäckebröd och papper. Måste kanske ringa djukvårdsupplysningen om råd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards