Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

I krankhetens tecken

Av Margus - 25 oktober 2010 21:09

Ännu en utryckning idag. Till Sjukhuset för återbesök å tarmens vägnar, bara våningen över strokeavdelningen där jag låg sist. Så håller det på.

Min favoritläkare var tillbaka efter ett års forskning, berikad på kunskap och erfarenhet. Så tacksam för honom! Han är en riktig pärla, som tar psykologisk hänsyn till patientens allmäntillstånd och i vars knä man tryggt kan lägga sina tarmar ;-)

Han var därtill uppdaterad om mina senaste upplevelser och frågade försiktigt OM och NÄR jag kunde tänka mig en ny coloskopiundersökning (urrk). Framlagt så tilltalande inträder ju s.k förmildrande omständigheter och vi enades om våren, lagom avlägset.

Tänk att läkarbesök KAN vara så upplyftande! Då är det lyckat. Min läkare blev besviken över den danske kollegans uttalande häromdagen och rådde mig att meddela vårdcentralen i första hand: "då kommer han inte tillbaka dit igen". Brev är redan påbörjat. Har också beställt journalkopior för att kolla vad dansken noterat å dennes ödesdigra dag.

Så gick ännu en dag i krankhetens tecken. Husbonden skjutsade lyxigt. Vi hade även tur med väder och väglag, men NU åker vinterkängorna på bilarna.

 
 
Ewa

Ewa

25 oktober 2010 22:18

Det är på sätt och vis skrämmande att De Riktigt Bra Läkarena är så få till antalet. Jag förstår vad du menar när du säger att "läkarbesöket var upplyftande".

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 oktober 2010 22:32

Att få tillbaka sin trogna läkare är som att vinna på Lotto, en läkare som du har förtroende för. Bra att du fick en kick så du tar itu med den otrevliga läkaren, hans ord är djupt kränkande, tror säkert att din läkare blev bestört över en kollegas ord . Hoppas du får slippa Dansken fortsättningsvis.
Kram till min tappra vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

26 oktober 2010 23:40

Det är tryggt med en läkare man känner till och som har kunskaer om ens problem. Är själv lyckligt lottad med att ha tillgång till samma läkare i 20 år.
Krya på dig. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

27 oktober 2010 22:13

Kära nån, här försvinner ens egna små influensade problem som råttlort under mattan;-)
Jag känner verkligen med dig och håller tummarna för att dansken pyser hem till DK med svansen mellan benen (om han har någon) och att den vise blir din hembygd trogen. Det är något sjukt över sjukvården nu för tia;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards