Fågelperspektiv

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Margus - 30 september 2010 22:54

Fy till rackar’n, som jag har sovit…! Den senaste tidens personliga trauma har verkligen satt spår men nu kanske man kan komma tillbaka. Trots att det kan tyckas tjatigt att älta denna förlamning i bloggen så har det sina poänger att skriva om det på nätet. Fick nämligen en kolossalt trösterik kommentar HÄR vilken hållit mig hoppfull i ett helt dygn. Miljoner tack för den!


Lotta gav mig hoppet tillbaka. Det var precis vad som behövdes just nu när man stundtals enögd trevar sig fram som en vandrande vålnad mellan väggarna i Lilla Huset - med känsligt öga inomhus förvisad, trots pågående favoritårstid därute och sånär folkskygg när ens vanligen livliga ansikte förvandlats till sten. Vad gör man plötsligt utan sina ögon…? Inte mycket, kan jag säga.

Lotta blev bra på tre veckor efter exakt samma besvär som mina. Så snabb bättring kanske man inte kan hoppas på (fem dagar kvar) men det finns små, små tecken till läkning. Så små att de knappt märks, varvat med tillfälliga bakslag.


En sak är säker… jag kommer aldrig, aldrig att skratta åt detta! Om mitt tappade ansikte återfås ska jag aldrig mer rädas spegeln, vilket annars är lätt gjort vid stigande ålder. Och aldrig mer klaga över livsfårorna… så länge de rör sig.


Hur som helst måste det vara ett sundhetstecken när man intresserar sig för händelser runt omkring. Kampen för Hästamannen (förra inlägget) har fått enorm uppslutning vilket borde ge resultat, men… vårt samhälle är inte vad det har varit. Nu är det skrämmande känslokallt och människofientligt. Ser att Skogsfrun skrivit mycket om saken och även jag vill länka till Daniel där kampen drivs och rapporteras.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards