Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Margus - 21 september 2010 22:12

Sorgen har kommit ifatt mig, och chocken över ett vanställt ansikte som inte gör som jag vill. Försöker vara utan 'cyklopen' så mycket som möjligt. Har fått för mig att den tynger ner både ögonbryn och kind och därmed försvårar mimikgymnastiken. Jag KAN BLUNDA med ögat... långsamt...när jag koncentrerar mig hårt. Det ger väl fukt nog, tycks det.

Håhå jaja... suck.

Samlade in lite sebrafinkar idag till ett par vänner som kommer i morgon. Såg inte mycket med svart piratlapp för ena ögat. Husbonden fångade dem och jag stod som stoppkloss och fäktade i blindo med en håv, det var allt jag kunde göra.

Försöker träna mimiken som sjukgymnasten sa var viktigt. Tre gånger om dagen... minst. Skitjobbigt att försöka få en sten att göra grimaser... tro mig. Bäst går det om jag lutar mig bakåt i soffan och tränar.

Jag lyfter och lyfter och lyfter på ögonbrynet, men det händer ingenting. Men det KÄNNS som om jag gör det. Något rör sig därinnanför och den känslan var viktig sa hon - sjukgymnasten. Samma med leendet. Ibland KÄNNS det som om det drar under skinnet hela vägen från mungipan utefter käken och bort till örat. Då händer det nåt i alla fall. Men syns inte ett jota.

På samma sätt 'låtsaskisar' jag med ögat för att få upp kinden. Men lyfta överläppen... där är det stopp. Dött som i graven. Fast i morse kunde jag blinka jättesnabbt med ögat en kort stund, man får vara glad för det lilla. Av denna träning blir man FRUKTANSVÄRT TRÖTT.

Idag har det gått en vecka med förlamningen. Huvudvärk, stress, chock... you name it... Cortisonkuren är på nedtrappning. Sovmorgon. Går som bedövad trots vackert väder. Ja, såna dagar finns... håhå jaja...

Skrattade dock hejdlöst en stund åt ett nytt fenomen som observerats. Till de bärbara datorerna, laptoparna, finns det nu nåt överdrag som kallas lap-shirt... Det tycker jag var roligt.



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards