Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Margus - 7 september 2010 20:40

Vicken vecka… och den har bara börjat! Dagarna fylls av ständiga utryckningar som leder till nya utryckningar, en bil som ska servas, fotvård, arbetsterapi, samtal som ska ringas… Fick svar av 1177.se (sjukvårdsupplysningen) att min akuta synnedsättning häromdagen kan ha varit en föraning till en TIA (liten propp)… hupp…

Ombads ringa ögonmottagningen om råd, och tänk… de sa samma sak. Man rådde mig att IDAG uppsöka vårdcentralen vilket också skedde medan jag ändå var på fotvården. Fick en timmes speltid före läkarbesöket då man kunde suttit på biblioteket… men eftersom Husbonden inte har mobilen på sig i trädgården fick jag köra fram och åter för samråd om bilen som skulle till service. Och sen kom den iväg…

Nu väntar blodprover samt datortomografi av hjärnan. Nya utryckningar alltså, man kan få krupp av mindre. Labbesöket kan inte samordnas med tiden hos arbetsterapeuten - det skiljer tre timmar och fåglarna ska skötas - och så håller det på… ibland får man bara nog.

Därtill ingen ordning på trasiga datorn. Det stundar säkerhetskopiering och ominstallation för att få fart på dödköttet. Väntar nu bara på några dagar i egen regi, dvs. när det INTE HÄNDER NÅGONTING ALLS. Undrar när de infinner sig…?

Fast jag gick 6 km-rundan i morse, redigt eller hur… men det var innan jag visste vad som sen skulle bryta lös. Åååhhh… Herre, giv mig frid.

Av hälsoskäl struntar jag högaktningsfullt i pågående tv-utfrågning av centerledaren, vars namn jag helst inte nämner. Hon är nog inte riktigt navlad… ty, i Skolfronts partiledardebatt igår propagerade hon för fria vinster i friskolorna, för "det är ju ingen skillnad mot vinster där jämfört med byggen eller asfaltläggning"…!!! Flera skruvar lösa där.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards