Fågelperspektiv

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Margus - 1 september 2010 23:48

Första besöket hos arbetsterapeuten renderade utöver paraffinbehandling och tips även frikort inom vården, vilket räcker till juni nästa år (!). Så snabbt har det aldrig gått förut, men är man stamkund så är man. Hemläxa med blanketter om ledbesvär ska fyllas i. Bokades även nya tider. Rent lycklig blev jag för den underbara katalogen från Varsam.se full med hjälpredskap att beställa ur.


Husbonden hade middagen klar (stekt fläsk och potatismos) och sen till optikern som ringt om mina nya glasögon, både läs- och terminaldito för 2 x 700 kr. Man är billig i drift, struntar i mode och tar paketerbjudande. För övrigt av nöden tvunget, så vårdslöst som jag handskas med mina brillor…

Man måste beundra dem som varsamt och behärskat tar av och på blixtrande rena glasögon och prydligt lägger dessa i sitt fodral efter varje användande. Sånt har jag inte tålamod till... de ska av och på illa kvickt och hänga lättåtkomligt på kläderna för akut bruk – i en patentnål vid skjortkragen. Så blir de misshandlade också…

De gamla har kroknat av hundkramar där de hängt på utsatt plats, repats av dunsar i betongplattor, fått spretande skalmar av alla av-och-på plus att ett glas på sista tiden ständigt hoppat ur vid de mest olämpliga tidpunkter som t.ex hos läkaren;-)


Efter spännande impulsfärd på skogsstigar sex km rakt ut i skogen till rena obygderna vid Store Mosse såg jag fram mot en härlig hemmakväll vilken istället slutade på Byns botaniska trädgård. Erinrade mig i sista stund Fotoklubbens möte… blixtutryckning. Kollektiv fotoövning var utlyst, men jag anlände utan kamera. Min konstnärssjäl vägrar att skapa på befallning och för övrigt är kameran full och datorn frånvarande (länge saknat moderkort kommer kanske på fredag).

Klubben har inviterats av "botaniska" till fotoutställning därstädes. Vi kan delta med några bilder vardera. Inramade, förstorade och för försäljning. Sug på den.

------------------

Den som missade de Rödgrönas Valmanifest kan kika HÄR, hittade länken efter stort besvär.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards