Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Margus - 22 augusti 2010 22:27

  

Inte brukar jag tänka på hur gamla Lilla Husets lakan är. Tycker man köper nya lite nu och då och kasserar när de går sönder eller blekts för mycket. Idag fick jag en riktig tankeställare…

Det var när jag bäddade rent i sängarna och hade kommit till hundarnas soffa. De förfogar över en liten tvåsitsig fästmanssoffa som står intill min säng. För att skydda tyget i den bäddas med lakan och fyra kuddar i örngott. Såna som gjort sitt för vår del, blekts eller blivit över som udda.

Längst in i linneskåpet fann jag ett påslakan som lagts undan för deras del, ett par riktiga favoriter som det i fjol var svårt att skiljas från. I samma stund jag lagt på det i soffan erinrade jag mig hur gamla de verkligen var… knappt man vågar nämna det.

Jo, de var nya 1993 – samma år som Hanna (Sigrids mor) var valp... Bilden där hon ligger i sängen är bevis. Hanna blev tretton och dog för flera år sedan. Lakanen är alltså 17 år. Tanken svindlar... så tiden går… Men så var de favoriter också.

Lilla Huset kan i alla fall inte beskyllas för slit-och-släng-mentalitet. Och nu har de gått vidare till hundsängen… sparsamhet är en dygd. Förnöjsamhet är också en dygd - ett ord som knappt någon använder idag. En skillnad mot dagens hysteri med nya färger, dofter och smaker stup i ett.

Nedersta bilden fick fotas på gammalt vis då scannern är knuten till frånvarande dator.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards