Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Margus - 16 augusti 2010 23:33

Husbonden och jag begick Byns utställning av retroinredd lägenhet. I samma stund som vi äntrar vestibulen pinnar en liten städgumma fram från ingenstans med borste och skyffel i hand och påstår sig hitta goja från OSS på dörrmattan!!!! (Sol, sommar, torrt...)

- Ni får ta av skorna, gnäller hon irriterat medan Husbonden på karlars vis slår dövörat till och försvinner uppför trappan i stora kliv. Eja kunde man plocka fram lite av det där ibland. Istället står "ständigt lyhörd kvinna" kvar och LYSSNAR på gnället.

  

Förvånad och uppretad frågar jag då skarpt om vi ska gå BARFOTA…!!

- Tja, det finns tossor, pep hon. Då följde jag Husbondens exempel och försvann upp. Väl där dök hon upp IGEN - MED TOSSOR i hand. Husbonden gled in på badrummet och ägnade stort intresse åt en uppdykande kompis - medan jag fick ta hela konflikten!

Då övriga besökare gick i sina vanliga skor tvärvägrade jag över denna SÄRBEHANDLING. Skulle vi vara skitigare än andra…???

Då stämde hon ned tonen och bad om ursäkt flera gånger. Det var ganska svårt att glädjas åt utställningen efter detta, men jag tog ändå en bild på det gamla kära Kina-schacket från 1950.

  

Av Margus - 16 augusti 2010 22:55

Pust... här sitter man med tunga ögonlock vid den kära reservdatorn igen. TV lockar inte och det finns många foton att ta hand om. Den Store datorn är fortfarande på undersökning hos ’doktorn’ – nu tror man det är moderkortet och väntar på delar, håhå jaja, man är maktlös.

Men, "inget ont som inte har nåt gott med sig"… "och nöden är uppfinningarnas moder"… Skilsmässan medförde att jag lärde mig ladda upp ENSTAKA bilder från kameran till datorn. Förr körde jag alla tagna bilder i ett svep… schvosh… så var det klart. Nu går det långsamt, ja… och att ladda upp 80 tveksamma bilder på leguanen häromdagen var oliiidligt. Eller 40 misslyckade fjärilsbilder för den delen… Så jag hittade mickapären som väljer bilder FÖRE uppladdning – suveränt.

  

Här står nya grinden till Parken. Husbonden ville för död och pina inte ha nät på den, men jag insisterade: "folk som har hundar har nät – eller plank", och så fick det bli. Svartmålat nät syns ju nästan inte heller, något vi lärt oss från fågelvoljärerna. Den gamla grinden trasades sönder i vinterns plogning och grind måste man ha när hundarna är med i Parken.

Idag hämtades höet till marsvinen. Sex balar klarar vintern för 'tre små bävrar'. Därmed fick loftet städas innan vi tog upp det fräscha höet. Ut med det gamla, in med det nya.

Resrutten gick förbi vår lokal med älggräs så vi stannade till och plockade med oss försvarliga mängder av denna delikatess till fåglarna också. Gott. Inget är så gott som känslan av ’fyllda lador’ - det hör sensommaren till.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards