Fågelperspektiv

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Margus - 1 augusti 2010 12:37

  

Sigrid vilar äntligen lugnt. Gissa om matte pustar ut efter en knasig morgon då konvalescenten låtit som gnissliga vindrutetorkare i en hel timme…!

Lilla Huset somnade av pur utmattning i går, hundarna i sin soffa bredvid min säng. De vandrar ibland över till mig under natten så soffan drogs intill sängen för säkerhet. Sigrid sov med paraboltratt och var fastknuten i min arm så att hon inte kunde hoppa ner på golvet från sängen, vilken är rätt hög.

Vi sov alla gott… Till 4.30 (!) då Ulrik var varm, traskade ÖVER MIG och dunsade ner på golvet för svalka. Från den stunden lät Sigrid enligt ovan. Tills hon slapp tratten och törnade in på nytt… tack och lov…

Nu går det bättre. Skööönt. Hon slipper tratten när vi är med henne. Hon är dessutom ganska ovig och kan knappt komma åt de elva stygnen. Tråcklet på magen har granskats i dagsljus och ser väldigt fint ut.

Sigrid knorrar fortsatt över sina upplevelser, sin påtvingade golvtillvaro och alla kompostnät som står i vägen. Men Lilla Hjärtat vilar i allafall lugnt när hon väl lägger sig. Så sött... Från klarhet till klarhet och Lilla Huset pustar ut.




HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards