Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Margus - 27 juli 2010 20:05

Visst är det livmodern som spökar på Sigrid. Det konstaterades idag med ultraljud (förstorad). Djursjukhuset Blå Stjärnan var underbemannat så här i semestertider, de hade ingen tid förrän på torsdag och hänvisade till vår lokala veterinärstation, kanveta.

Efter orolig kväll och natt (mina - Sigrid mår bra och är obekymrad) var vi där redan på förmiddagen. Ulrik följde med in för det fanns ingen skugga att ställa bilen i. Nåt moraliskt stöd var han då inte, han skakade så att även öronen darrade... hellegod.

Sigrid märkte knappt vad veterinären gjorde för hon hade 'polisuniformen' på sig och hårdbevakade hela mottagningen med örnkoll. Först gäller nu en antibiotikakur för att se vad som händer, om tio dagar tas ny kontakt. Man får lite tid att sansa sig. Operation kan mycket väl ske på denna vet.station och så blir det nog.

Nu skulle jag önska en magnetröntgen för att se EXAKT vad som hänt i hennes inre. Jag menar... det kan ju finnas annat otyg därinne. Sånt kan komplicera. Mycket att fundera över. Tankarna räckte inte till så mycket annat denna dag.

------------

Det blev lite tid över i solen på eftermiddagen. Inte lika trevligt som under vår och försommar. Värmen är kvalmig, flugor, blinningar och getingar besvärar, man blir lätt grinig och kan liksom inte njuta i solen. När en tvestjärt kravlade uppför mitt ben fick jag nog och gick in. Stensomnade i soffan SITTANDE! Behövdes visst. Jobbig dag.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards