Fågelperspektiv

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Margus - 22 juli 2010 22:49

  

Hej och hå... nu har man lyckats igen...;-) Har lagt ut bilder på den där fotosidan (ovan). Det tog några dagar, men nu har jag fattat galoppen och listat ut hur man gör.

För övrigt har vi städat kanarierummet i fågelhuset och det doftar härligt igen, fullt med rönn- och björkträd. Man ser knappt fåglarna för alla löv... men dessa faller dessvärre av - alltför snart. Fåglarna är glada för ny sysselsättning.

Lilla nymfan som satt i sjukbur några dagar är tillbaka i flocken. När hon återfick krafterna ville hon absolut inte vara kvar där. Visst skulle hon behöva äta upp sig mer efter pärsen, men nu är det så att flockfåglar mår alla bäst i flocken - även om de är sjuka. Om de inte smittar är det bäst att återföra dem. Där får hon mer stimulans att äta. Idag var hon med tonårsgänget ute.

Själv har jag en ny bursit på armbågen - inflammation i slemsäcken, alltså. Den som "opererades bort" för två år sen. Läs HÄR. Att det inte blev ordentligt gjort har jag ju märkt, och jag borde ha begärt reklamation för länge sen - men man orkar ju inte med allt.

Nu var bursan så sprickfärdig att även Husbonden rekommenderade ett läkarbesök...! Minsann. Den gick inte att tömma på sedvanligt sätt, så doktorn sprutade in cortison istället och skrev remiss på "reklamationen". Idag sprack den av sig själv (av städningen?) och jag skyndade mig att klämma ur all gegga som gick. Lättnad. Hoppas den är lugn till operationen.

Ujujuj, nu blev det visst ett sent inlägg igen. Raskt i säng. Go'natt därute.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards