Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Margus - 23 juni 2010 22:05

  

Aldrig har väl vår rhododendron blommat så vackert förut. Kanske mådde den väl av den hemska vintern? Inte vet jag, men nu överträffar den sig själv. Blomstertiden är här, det blir inte svårt att få till en bukett under kudden. Det syns när man hämtar grässtrån i vägkanterna till fåglarna.

Tyskarna har just gjort mål på Ghana. Tyckte väl att det såg så ut när jag lämnade scenen. Välförtjänt, men tvärtom vore roligare.

Sömnexperimentet i natt föll inte så väl ut. Åtta timmars sömn med två uppvaknanden var bättre än på flera år ty vanligen sover jag sex timmar eller mindre. Men efter all denna tid i sängen vaknade jag stelare och tröttare än på länge. Vet inte riktigt hur det ska tolkas. Orkade i alla fall klippa gräset och den rätta midsommardoften lägrar sig över Lilla Huset.

I dammen står dagliljorna tätt och flera näckrosor har knoppar. Vi samlar oss för midsommarlunch med vännerna... ska man våga satsa på uteplatsen, tro. Vädret verkar bli hyggligt om än opålitligt. Precis som det ska vara. Klickbar bild.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards