Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Margus - 11 juni 2010 21:41

Fotbolls-VM i Afrika är igång. Har ännu inte gripits av fotbollsfebern. Hoppas Husbonden väljer sina matcher för ljudet blir påfrestande. Syftar på plasttrumpeterna – vuvuzelas - nere i Sydafrika. Lilla Huset fylls under matcherna av ljudet från en jättelik bisvärm. Ska vi ha det så här i EN HEL MÅNAD, undrar jag.

Trumpeterna In Real Life lär orsaka hörselskador och har liknats vid ljudet från "en panikartad flykt av elefanter". Man kanske till och med kan höra dem om det blåser sydliga vindar?

-------------

Byggnader i brand och väntade upplopp om natten, rapporterar Ekot.

Man vet inte om det är Kirgisistan eller Rinkeby som åsyftas.

-------------

Täckt med slöja - eller blottad på badstranden.

Heltäckt med niqab - eller skolans djupaste urringning.

Vet inte vilket som är värst? Alla är de former av patriarkatets förtryck.

-------------

Bygelbehå - en styggelse för kropp och tvättmaskin.

Nu finns inget val, man MÅSTE köpa bygelbehå som jag avskytt i hela mitt liv.

Köpte bikini för … tio år sen. Förra sommaren fastnade ena bygeln i tvättmaskin och slängdes. Fick nu på mig överdelen, med bara en bygel och kan avslöja: DET GJORDE INGEN SKILLNAD! Ser likadant ut, men är betydligt skönare utan.

Bojkotta byglar! Om du måste köpa; ta bort byglarna genast.

-------------

Fria marknadskrafter skulle ge oss större valfrihet. Ha!

Skulle köpa Dove schampo, balsam och duschcreme.

Byns båda affärer Hemköp och ICA har plockat bort det ur sortimentet.

De får inte plats med alla nya sorter annars.

Vem vill ha alla nya sorter? Inte jag.

Jag vill ha det jag vant mig vid, som jag vet är bra. Slippa tänka, slippa välja, slippa läsa på nya flaskor. Bara ta på hyllan och fylla förrådet. Orkar inte testa nya produkter stup i ett.

Köpte istället Dove-produkterna i Grannbyns STÖRRE affär där de fortfarande fick plats på hyllan. Så driver man bort sin kundkrets till större orter.

-------------

Det regnar ett skönt duggregn. Sånt som syns men inte känns. Förrän man varit ute en halvtimme i det. Växterna mår bra. Suger åt sig. Fåglarna duschar och skvätter. Man får vila från solen.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards