Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Margus - 23 maj 2010 17:21

  

Helt plötsligt gav faxen bara upp. Efter 13 års trogen tjänst var orken slut. Dödsryckningarna tog sig uttryck i utsändning av en lång rad testsignaler, för den ena funktionen efter den andra... utan resultat. Error. Det var nästan som på sjukhusfilmer när apparaterna piper och till slut bara visar ett enda långt streck.

Riktigt gammeldags modell, med faxpapper på rulle. Men vad den har gått bra utan krångel. Självklart valde vi därför att inte byta modell, vi fortsätter med Gamla Trygga 97:an... nämligen den vi ärvde efter pappa.

Så lyxigt att bara gå upp på "lagret" och genast installera en ny fax på lördag kväll. Ingen kostnad, ingen resa, inga nya manualer och tekniskt huvudbry. Pappersrullar har vi. Bara köra på som vanligt igen. Det kallar jag flaxfax. 

Av Margus - 23 maj 2010 17:06

... mellan hägg och syrén, inleds nu när häggen blommar. Just i år infaller det också mitt i pingsten, åtminstone där vi bor. Solen flödar fortfarande från klar himmel trots SMHI:s envisa regnvarningar. Vi skulle behöva lite av den varan nu.

        

Just i år njuter jag särskilt av varje knopp som slår ut. Det är bedövande vackert med alla nyanser av grönt. Gräsmattan med alla sina maskrosor är mer efterlängtad än nånsin. (Klickbara bilder)

    

    

Pingsten firas i stillhet mitt i naturen med ögon och öron på skaft - påtvingad vila... Var nämligen så farligt hänryckt att jag bröt ut i discodans en halvtimme på fredag kväll. En ryggmuskel krampade under natten, skuldrorna äro orörliga och huvudet går knappt att vrida. Ououh... men hänryckt, det ÄR jag.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards