Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Den tavlan gick vi på

Av Margus - 22 maj 2010 21:41

Nu har vi gått på en tavla igen... Nordisk Hembygd knackade på idag och ville sälja en tavla med flygfoto på vår gård. Bilderna var fantastiskt bra. Och vi beställde faktiskt en, för den vinkeln klarar jag inte själv att fota från. Inte så där vansinnigt dyrt om man tog ett mindre format. Tavlor av större format ryms förresten inte i Lilla Huset.

Nu fick vi svaret på "helikoptersniffandet" som jag skrev om i bloggen den 3 september vilket då gjorde mig riktigt förtretad.

"Rent kusligt var det när Lilla Huset närgranskades av helikopter. Väldigt lågt och väldigt nära. TVÅ VARV. Kändes som de följde tomtgränsen och helikoptern lutade ibland framstupa. Tyckte det var äckligt." Skrev jag då.

Just vid fototillfället befann jag mig inne i voljärerna med bärgrenar till fåglarna. Vi hade just håvat in tidernas skörd med rönnbär och nypon. Det syns inte på träden som fortfarande är fulla med röda läckerbitar. Det var då för väl att Husbonden dagen till ära ansat gräsmattorna överallt. Fågelvoljärerna är de grå utskjutande delarna från fågelhuset. Inte så vackra, men fåglarna gillar dem.

  

Tavlan vi beställt visar Lilla Huset från en annan vinkel - framsidan. Den här bilden fick vi på köpet. När vi nån gång måste sälja på grund av ålder och skröplighet kan det vara roligt att ha som minne, så mycket själ och arbete som vi lagt ner här. Detta var faktiskt dagens behållning. Om sex veckor kommer tavlan.

-------

Solen har idag flödat nästan lika mycket som på bilden med 25 grader varmt. SMHI hotar och varnar bäst de kan för kallfronter, kyligt och regn i massor men vi har bara sol varje dag. Varje dag ritar de in ett regn- och åskmoln över oss men än har det inte hittat hit.

 
 
Ingen bild

Väninnan

22 maj 2010 22:51

Det är bara sååå mysigt där ni bor! Är mycket nyfiken på tavlan som kommer så småningom.

 
Ruth

Ruth

23 maj 2010 09:36

Ett riktigt fint flygfoto, så skarpa fina färger. Uthusen på andra sidan av vägen tillhör dom också fastigheten ? Ligger fiskdammen vid huset eller på andra sidan av vägen. Usch vad jag är nyfiken. Ett fint boende har ni, ser riktigt idylliskt ut.
Ha en fin söndag.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
margus

margus

23 maj 2010 16:23

RUTH: Uthusen hör till fastigheten och t.v bakom lilla lagården (vitt tak) ligger vår inhägnade Park. Fiskdammen i trädgården är till hälften dold av en vit parasoll som syns mellan fågelhuset och växthuset (i högra hörnet).

http://margus.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

24 maj 2010 00:03

Tack vännen för att du tog dig tid att svara på min undran. Underbar plats för erat boende.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards