Fågelperspektiv

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Margus - 1 maj 2010 21:48

  

Härliga bilder på 1:a majtåg med vind i fanorna. Det måste väl vara vänstervinden... Ty, just lagom före 1:a maj presenterades en opinionsmätning som värmde mitt röda hjärta:

"Det rödgröna blocket drar ifrån och skulle ligga 8,1 procentenheter över det borgerliga om det vore riksdagsval i dag, enligt Synovates väljarbarometer för april månad. Avståndet mellan blocken har nästan fördubblats. [...] Totalt får det rödgöna blocket 51,2 procent i undersökningen, mot de borgerligas 43,1 procent."

Hoppas vinden håller i sig, borde kunna göra det med hur bra förslag som helst, järnvägar och bostäder ska byggas och rättvisan återställas. Yes, yes, yes... det börjar likna nåt.

  

 

Tyvärr kunde jag inte ge mig ut själv på demonstration, tål varken blåst eller att stå stilla långa för att lyssna på tal. Men sugen var jag. Desto roligare då att tv äntligen rapporterade hyggligt från 1:a maj, det var längesen.

"Av var och en efter förmåga,

åt var och en efter behov."

Av Margus - 1 maj 2010 21:45

Måste bara visa...

Då jag hittills inte lyckats filma våra egna risfåglar så bra vill jag visa dessa charmiga busungar på video, inspelade i risfåglarnas naturliga ursprungsmiljöer. Som synes lever de ungefär som våra gråsparvar och pilfinkar.

Risfågeln kallas på engelska Java Bird och Java Sparrow och kom ursprungligen från Java, Sumatra och Bali. Den har även odlats i århundraden i Kina och Japan, samt inplanterats i Sydostafrika. (Padda oryzivora)

Dessa tre filmer hittades på sajten Just Javas som innehas av risfågeluppfödaren Steve Nesbitt. Kika gärna in där.


---------------------------------------------

Sist men inte minst kommer en liten söt badfilm med vita risfågelungar.




HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards