Fågelperspektiv

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Margus - 27 april 2010 22:46

"Förut så var jag glad, och nu så är jag ledsen."

Så reagerade jag ofta som liten har föräldrarna berättat. Tydligen ett personlighetsdrag hos mig, den där stora besvikelsen över att glädje inte varar länge. Precis så kände jag nu i kväll... igen

För just nu blev jag riktigt illamående och ledsen i ögat. Hade gjort ett svep över favoritbloggar och följt deras länkar om vad som sig tilldragit haver. Vad hittade jag då...?

Jo, fruktansvärda angrepp på Mona Sahlin i borgarpressen de senaste dagarna. Det är så lågt och ynkligt att man vill kräkas. Riktigt grumliga bottennapp och fula grodor i en lång rad. I tidning efter tidning med falska anklagelser och ren smutskastning från en allt desperatare höger som börjat inse att det inte hjälper med vare sig kameleontgröna tröjor eller orangea loggor. Ruggigt att läsa. Fyy, så äckligt!

Låt vara att man har en annan politisk inriktning men stalkning (förföljelse) av en person, som man nu gör mot Mona Sahlin, är förbjudet! Måtte någon med pondus anmäla dem hela bunten.

Såna här valrörelser vill vi inte ha i Sverige. Nu ser man vad den samlade högern förmår när de är hotade: hatkampanjer. Vill vi ha en regering som stöds av lynchmobbar i borgerlig press? Måtte väljarna i ren protest rösta bort den hemska regeringen med sin iskalla människosyn på stört.

-------

Den blogg som tog mig hårdast var Liv Beckströms enastående komprimerade  inlägg om 'hela skiten'. Läs hennes "Simpla Mosa Monatrix" HÄR.

-------

Den som efter det vill bli glad igen kan lyssna på P1:s STUDIO ETT, ett tiominuters inslag där programledarna för första gången detta valår ansätter en regeringsmedlem för hans fula angrepp på Mona Sahlin idag. Mats Odell (KD) kommenterar oppositionens förslag om 12 miljarder extra till kommunerna för att bevara välfärd och jobb med "Tobleronepolitik".

I programmet uppnåddes något av en milstolpe där programledarna Monica Saarinen och Anders Holmberg verkligen gick på Odell för hans groda. Hittills har alla medier (inkl. public service) jobbat emot oppositionen och för regeringen. Men här gick tydligen gränsen för dem.

Odell fick det verkligen hett om öronen när Lars Ohly (V) krävde honom på en ursäkt (som han vägrade be om) och sedan även om hur han kunde påstå att oppositionens förslag var ofinansierat, när han egentligen inte visste. Riktigt hörvärt!



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards