Fågelperspektiv

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Margus - 30 mars 2010 21:19

Exakt på sekunden när Mästarnas Mästare skulle starta i kväll blev det svart. Strömmen gick! Där hade vi bänkat oss förväntansfulla och SMOCK! KOLSVART - TYST - DÖTT.

Först hoppade vi upp som yra höns... va, va,va... är det här hos oss... är det lokalt... lyser det hos grannen... är det stort...? Just när Husbonden fått jacka på för att kolla huvudsäkringar i garaget kom ljuset tillbaka. Då hade jag redan hämtat glass i frysen som ren överslagshandling.


Sen var det äntligen igång, detta mysiga program. För sista gången. En mästare skulle koras - av tre deltagare. Lilla Huset höll på Louise Karlsson som än en gång gjorde strålande insatser men föll på att... pulsen inte gick ner snabbt nog! Knepig gren, men so what.

 

 

  

Armand Krajnc vann mycket värdigt, en vältränad och riktig fighter som både är stark, snabb och uthållig. Och en jättetrevlig bekantskap. Heder åt honom!


Fast ibland tycker Lilla Huset att reglerna varit lite märkliga och inte helt rättvisa. Bäst hade varit ren utslagning i kraftmätningarna istället för att en slumpartad nattduell ska rädda den som kommit sämst till i de "riktiga" grenarna.


För egentligen så stod ju kvällens kamp mellan Armand och Louise som hittills i programmen kämpat hårt och haft bra placeringar. Brottarvänner får ursäkta och Tompa Johansson är en underbar person - och brottare, inte minst! - men med flera dåliga placeringar genom serien och en diskad gren är inte riktigt rättvist att man går till final. Om han hade vunnit Titeln skulle det allt känts väldigt knepigt. 

Så vi är helt nöjda med Armands seger. En mysig personlighet och därtill med en trevlig skånsk dialekt (vilket inte alls har med saken att göra). Vi kommer att sakna programmet. Och alla personligheterna. Suck...


Av Margus - 30 mars 2010 10:57

Här står ett par blyga snödroppar bakom snöskyfflarna. Det var knappt vi såg dem mitt i allt vårskräp. Takpannan döljer nåt ännu obehagligare intill husfasaden; råttgift, men där tittar vi inte.

  

Lägger in detta medan jag väntar på uppdatering av programvara för nya mobilen. Åharrenadå, vad den laddar på. Vete fasen vad det är... ett mediebibliotek pratade den om, nåt som jag inte visste att jag bad om. Inte vet jag hur jag ska stoppa den heller.... Får väl radera sånt jag inte vill ha i efterhand. Kära nån.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards