Fågelperspektiv

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Margus - 14 mars 2010 20:48

Ja, faktiskt... Bloggen firar tre år just i dag och det är inte utan att jag tänkt tillbaka en del. "Våren lockar fram de ädlaste känslor" inledde jag mitt allra första inlägg den 14 mars 2007. Det handlade om att fågelhuset var nystädat. Precis vad vi gjort just idag. Inte stor variation på livet i Lilla Huset. Livet upprepar sig på nåt sätt. Men nystädat är en lika härlig känsla varje gång och fåglarna blir så glada. Alla gillar att ha rent omkring sig.

Då var det verkligen vår, såg jag. I år får man leta efter vårtecknen. Idag tittade ena kanten av en planteringslåda fram i en snöhög. Alltid nåt. I går kunde vi sitta en timme i den utgrävda vårhörnan och få lite solvärme på oss. Underbart. Händer och ansikte antog en något trevligare nyans.

Först fåglarna, vårt eget kommer i andra hand. Så får det bli när man har djur. När solen lyser in syns det verkligen att det är dags för vårstädning. Vi har ett par veckor på oss till påsk. Ambitionerna finns där i alla fall, sen får dagsformen avgöra.

Fyra fulla pärmar har det blivit med blogginlägg. Ja, jag skriver ut dem vartenda ett. Femte pärmen är påbörjad men blogglusten kommer och går. Tanken med bloggen var just en webblog, en log för webben, varifrån ordet kommer. En öppen dagbok på nätet, dels för det egna minnet, dels för andra att läsa. I stort sett har jag behållit samma inriktning hela tiden men ibland överväger lusten att ryta till över tokigheter i en galen tid. Att ha en egen insändarplats ständigt tillgänglig känns lyxigt och ovärderligt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards